به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۴۰۴۹۱۴

معضل افزایش جمعیت کانگوروها در استرالیا

معضل افزایش جمعیت کانگوروها در استرالیا
گروه جامعه: جمعیت کانگوروها در استرالیا در پی افزایش بارندگی و وجود غذای فراوان برای آنها در سال‌های اخیر به مرز ۶۰ میلیون رسید اما اخیرا این حیوانات با مرگ‌ومیر ناشی از گرسنگی مواجه شده‌اند.به گزارش ایسنا ، کانگورو نماد استرالیا است و بر اساس قوانین موجود، این حیوانات در این کشور تحت حفاظت قرار دارند اما اکنون افزایش تعداد این پستانداران کیسه‌دار به معضلی جدی در استرالیا تبدیل شده‌ است.
 
بارش باران و غذای فراوان در سال‌های اخیر منجر به افزایش چشمگیر میزان تولید مثل این حیوانات شده و جمعیت آنها نیز به نزدیکی مرز ۶۰ میلیون رسیده است.اما اخیرا به خاطر عدم وجود غذای کافی برای شمار زیادی از کانگوروها در استرالیا، تعداد فراوانی از این کیسه‌داران در بحران گرسنگی قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود که میلیون‌ها کانگورو نیز به این خاطر در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی قرار گرفته‌اند. با توجه به این شرایط، بحث‌ها در جامعه استرالیا بر سر بررسی گزینه‌های مناسب پیرامون برخورد با این وضعیت، داغ شده‌اند.
در حال حاضر این پرسش در محافل استرالیا مورد بحث قرار گرفته است که آیا "کشتن" کانگوروها بهتر است یا بی‌اعتنایی به مرگ تدریجی و دردناک این حیوان‌ها به خاطر گرسنگی؟

برخی از کارشناسان معتقدند که مناسب‌ترین گزینه برای حل این بحران، محدود کردن جمعیت کانگوروها از طریق افزایش میزان شکار آنها است. از دیدگاه آنها این اقدام در شرایط فعلی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌آید.«کاترین موزبی»، فعال محیط زیست در این‌باره می‌گوید: دیده می‌شود که کانگوروها دستمال توالت را در توالت‌های عمومی می‌خورند و گرسنه و بی‌حال روی زمین در خیابان‌ها افتاده‌اند.

او اضافه می‌کند: تخمین زده می‌شود که ۸۰ تا ۹۰ درصد کانگوروها در جریان خشکسالی اخیر در برخی مناطق کشور جان خود را از دست داده‌اند.گزارش‌ها حاکیست که در حال حاضر در اکثر مناطق استرالیا شکار کانگوروها با مجوز امکان‌پذیر و رایج است. بر اساس گزارش‌ها، سالانه پنج میلیون کانگورو در این کشور برای امور صنعتی و تجارت شکار می‌شوند.
برچسب ها: کانگورو استرالیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها