کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست بایدن برای  صلحی عادلانه 

31 ارديبهشت 1402 ساعت 18:13


گروه بین الملل: در پایان نشست گروه هفت متشکل از کشورهای صنعتی جهان در هیروشیمای ژاپن، رئیس جمهور آمریکا، در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران در مورد اوکراین، روابط با چین و بحث سقف بدهی‌های این کشور صحبت کرد.
جو بایدن در این کنفرانس خبری از ادامه «تعهد مشترک و تزلزل ناپذیر گروه هفت برای ایستادن در کنار مردم شجاع اوکراین» سخن گفت.او گفت که خواستار صلحی عادلانه است که به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد. آقای بایدن گفت: «روسیه این جنگ را آغاز کرد و امروز می‌تواند به آن پایان دهد.»رئیس‌جمهور ایالات متحده تاکید کرد که او و سایر اعضای گروه هفت و متحدانش به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، اطمینان داده‌اند که غرب در حمایت از اوکراین «تزلزل نخواهد کرد».او گفت: «پوتین عزم ما را سست نخواهد کرد.»
در کنفرانس خبری جو بایدن، خبرنگاری از او پرسید که چگونه می‌تواند مطمئن باشد که مجوز ایالات متحده به کشورهای اروپایی برای دادن جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین، باعث تشدید جنگ نخواهد شد.او در پاسخ گفت که زلنسکی به او «اطمینان قطعی» داده است که از جنگنده‌های اف۱۶ برای حمله به قلمرو جغرافیایی روسیه استفاده نمی‌شود. بایدن همچنین از تلاش مشترک آمریکا با کشورهای متحدش برای آموزش خلبانان اوکراینی به منظور استفاده از هواپیماهای جنگنده نسل چهارم مانند اف۱۶ صحبت کرده است.رئیس جمهوری ایالت متحده آمریکا در این کنفرانس خبری همچنین در مورد ادامه حمایت این کشور از تایوان سخن گفت.او گفت که ایالات متحده به قرار دادن تایوان «در موقعیتی که بتواند از خود دفاع کند» ادامه خواهد داد.
او گفت «درک روشنی» در میان آمریکا و متحدانش وجود دارد که اگر چین به طور یکجانبه در مورد تایوان اقدام کند، آن اقدان بدون پاسخ نخواهد ماند.
با این حال، او گفت که فکر نمی‌کند تصوری «اجتناب‌ناپذیر» درباره وقوع درگیری وجود داشته باشد. بایدن همچنین بر تصمیم مشترک کشورهای گروه هفت برای «ریسک زدایی» از روابط این کشورها با دولت پکن تاکید کرد.او به خبرنگاران گفت: «ما به دنبال جدایی نیستیم، ما به دنبال حذف ریسک و تنوع هستیم.»
رئیس جمهوری آمریکا در آغاز کنفرانس خبری خود به سوالی در مورد اختلاف نظر کاخ سفید با جمهوریخواهان در کنگره بر سر سقف بدهی‌های آمریکا پاسخ داد.او گفت که پیشنهادی را ارائه می‌کند که تقریباً یک تریلیون دلار علاوه بر بیش از تقریباً سه تریلیون دلاری که قبلاً پیشنهاد شده بود، صرفه‌جویی می‌کند.او گفت که زمان آن فرا رسیده است که «طرف مقابل نیز (برای رفع اختلافات) حرکتی بکند.»او افزود که بسیاری از آنچه مخالفانش گفته‌اند «به سادگی غیرقابل قبول» است.کاخ سفید و مذاکره‌کنندگان جمهوری‌خواه سرگرم مذاکراتی بر روی سقف بدهی آمریکا هستند.توقف کوتاه این مذاکرات به دلیل اختلاف‌نظرهای شدید در روز جمعه باعث تلاطم در بازارهای جهانی شد.
جمهوری‌خواهان کاخ سفید را به درخواست‌های «غیر منطقی» متهم کردند.
کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان  هشدار داده بود که «اگر آنها ...فکر کنند که ما در سال آینده پول بیشتری نسبت به امسال خرج خواهیم کرد،این درست نیست و این اتفاق نخواهد افتاد.»بدون توافق بر سر سقف بدهی‌ها، ایالات متحده می‌تواند بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری خود را نکول کند.این بدان معناست که دولت نمی‌تواند پول بیشتری قرض کند یا تمام قبوض خود را بپردازد.
وزارت خزانه داری آمریکا هشدار داده است که نکول ممکن است از اول ژوئن آغاز شود.
اما رئیس جمهوری آمریکا امروز در کنفرانس خبری خود در هیروشیما به خبرنگاران گفت که عدم پرداخت بدهی‌های آمریکا یک گزینه نیست، اما او در عین حال تمایلی به کاهش هزینه‌ها صرفاً بر اساس شرایط جمهوری‌خواهان ندارد.


کد مطلب: 404946

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/404946/درخواست-بایدن-صلحی-عادلانه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir