به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۴۰۵۰۰۶

سریع مثل پپ: رکورد باورنکردنی گواردیولا در 15 سال

سریع مثل پپ: رکورد باورنکردنی گواردیولا در 15 سال
گروه ورزشی: منچسترسیتی تنها به یک پیروزی دیگر نیاز داشت تا بتواند بار دیگر قهرمان لیگ برتر انگلیس شود اما با شکست دیشب آرسنال برابر ناتینگهام فارست، قهرمانی این تیم قطعی شد. این پنجمین قهرمانی سیتی در 6 سال گذشته با هدایت پپ گواردیولا است.
1877892
سیتی امروز میزبان چلسی است و جام قهرمانی را تحویل خواهد گرفت. این در حالی است که در مقطعی از فصل، آرسنال با هشت امتیاز بیشتر از سیتی صدرنشین و مدعی اول قهرمانی بود. سیتی در جام حذفی به فینال رسیده و باید برابر یونایتد قرار بگیرد و در لیگ قهرمانان هم با شکست رئال راهی فینال شد و 20 خرداد در استانبول برابر اینتر مصاف خواهد کرد.
پپ زمانی در دسته سوم اسپانیا مربی تیم دوم بارسا بود و در تابستان 2008 سرمربی تیم اول بارسا شد. او کارش را با شکست از نومانسیا و سپس تساوی برابر راسینگ شروع کرد و کمتر کسی تصور می‌کرد 15 سال بعد او فاتح 34 جام به عنوان مربی شود.

1873591
پپ در چهار فصل حضورش در بارسلونا برنده 14 جام شد. او در سه فصل حضورش در بایرن مونیخ، هفت جام برای این باشگاه کسب کرد و در سیتی نیز که از سال 2016 حضور دارد، تا به اینجا توانسته 13 جام کسب کند و این تعداد می‌تواند در پایان فصل به 15 نیز برسد. هیچ مربی‌ای در سطح اول فوتبال اروپا به این سرعت نتوانسته فاتح 34 جام شود.
1868577
پپ همچنین با هر سه تیم بارسا، بایرن و سیتی توانسته سه بار متوالی لیگ را فتح کند. او با بارسا دو بار نیز قهرمان چمپیونزلیگ شد، ولی در بایرن به این موفقیت دست پیدا نکرد. امسال او با سیتی می‌تواند طلسم قهرمان نشدن در لیگ قهرمانان در تیمی غیر از بارسا را بشکند.
برچسب ها: پپ گواردیولا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها