به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۴۰۵۰۵۱

پیرمرد با اکسیر سینما، جوان شد

پیرمرد با اکسیر سینما، جوان شد
گروه فرهنگی:منتقدان می‌گویند از چهره مارتین اسکورسیزی کاملا هویدا بود که از استقبال پرشور از فیلم «قاتلان ماه کامل» بسیار خوشحال شده و انرژی گرفته است.به گزارش صبا، استقبال از «قاتلان ماه کامل» و سازندگانش در تاریخ جشنواره کن بی نظیر بوده است.

رسانه ها و منتقدان با تعجب و حیرت از تشویق ۹ دقیقه‌ای ایستاده تماشاگران فیلم بعد از پایان یافتن آن صحبت می‌کنند.به گفته حاضران در کن، چنین استقبال و تشویقی در تاریخ این جشنواره معتبر بین‌المللی سابقه نداشته است.این تشویق‌ها در شرایطی نصیب درام ضد تبعیض نژادی فیلمساز مولف نیویورکی شد که فیلم با طول زمانی سه ساعت و ۲۶ دقیقه ساخته شده است.

قبل از این، برخی تحلیل گران گفته بودند احتمال آن وجود دارد که طولانی بودن فیلم باعث بی حوصلگی تماشاگرانش بشود، اما تشویق گرم بلندمدت تماشاگران حاضر در سالن نمایش، نشان داد که این تحلیل کاملا غلط بوده و اسکورسیزی هنوز می‌تواند باعث شگفتی و حیرت منتقدان و تماشاگران حرفه‌ای سینما شود.
فیلم با بازی لیوناردو دی کاپریو، رابرت دنیرو و لیلی گلدستون، داستانی تاریک درباره بخش‌هایی ناگفته و سانسور شده از تاریخ آمریکا را در رابطه با سرخپوستان کشور بازگو می کند.

با وجود آنکه فیلم طولانی تر از «تایتانیک» جیمز کامرون بوده و شهرت افسانه ای کشتی بخت برگشته داستان این فیلم را نداشت، اما بشدت تماشاگرانش را تحت تاثیر قرار داد و هیجان زده کرد.برخی رسانه‌ها دلیل تشویق ۹ دقیقه ای را به راز ستاره بودن دی کاپریو مرتبط کردند و مدعی شدند حضور او در فیلم و کاخ جشنواره باعث چنین رویداد بی نظیری شده است. اما این تحلیل خریدار چندانی نداشت.

اسکورسیزی در میان تشویق گرم حضار، میکروفن را در دست گرفت و گفت:« تشکر از اوسیج. همه کسانی که با فیلم همکاری داشتند، کاملا به آن متصل شده بودند. من یک نیویورکی‌ام و بشدت سورپرایز شده بودم. ساخت این فیلم تجربه ای شگفت انگیز برایم بود. همه ما در آن دنیا زندگی کردیم تا بتوانیم فضای موردنظر را خلق کنیم.»
اشاره فیلمساز به قوم اوسیج است که در ابتدای قرن گذشته و بعد از کشف منابع بزرگ نفت در منطقه اوکلاهما، افراد این قبیله به کلی اسرارآمیز ناپدید شده و به قتل رسیدند. یک مامور دولتی وظیفه رمزگشایی از این ناپدیدشدن ها را به عهده گرفته و به نتایج وحشناکی می رسد. قاتلان ماه کامل، این داستان باورنکردنی و تلخ را به تصویر کشیده است.

منتقدان می گویند از چهره اسکورسزی کاملا هویدا بود که از این استقبال پرشور بسیار خوشحال شده و انرژی گرفته است و این برای فیلمساز هشتادساله‌ای که چندی پیش از پیری و ناتوانی گفته بود، می‌تواند به منزله یک تولد دوباره با اکسیر سینما باشد.رسانه ها به این موضوع هم اشاره کرده اند که نمایش فیلم در کاخ جشنواره با ۴۵ دقیقه تاخیر شروع شد و تماشاگران نسبت به این موضوع هیچ شکایتی نکردند. این در حالی است که معمولا در کن، تماشاگران همیشه معترض هستند و هر تاخیری با هو کردن اعتراضی و سوت زدن مداوم آنها همراه است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها