به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۴۰۵۰۷۲

چین خرید تراشه از آمریکا را ممنوع کرد

چین خرید تراشه از آمریکا را ممنوع کرد
گروه اقتصادی:در ادامه تنش های تجاری میان پکن و واشنگتن، دولت چین روز دوشنبه ورود تراشه حافظه شرکت آمریکایی میکرون به صنایع کلیدی داخلی را به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع کرد.این تصمیم چین بخشی از رقابت اقتصادی میان این کشور و آمریکا به شمار می آید که دامنه آن به زنجیره تامین فناوری الکترونیکی جهانی نیز رسیده است.
 
میکرون در ۱۶ سال پیش نخستین کارخانه خود را در چین افتتاح کرد. میکرون در واقع نوعی تراشه یارانه ای است که به منظور ذخیره داده ها در رایانه مورد استفاده قرار می گیرد.چین سومین بازار بزرگ فروش محصولات میکرون به شمار می آید و حدودا ۱۰.۷ درصد از درآمد سالانه آن را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است.

پیشتر شرکت میکرون در گزارش سالانه خود که در ۲۰۲۲ منتشر شد، در خصوص احتمال بروز چالش در چین در سال آتی در این کشور پیش بینی کرده بود.به نوشته پایگاه خبری فایننشال تایمز، اعلام محدودیت جدید اعمال شده بر تولیدات شرکت میکرون می تواند به نوعی به نفع سایر رقبای این شرکت از جمله سامسونگ الکترونیکس و هینیکس در کره جنوبی باشد. این در حالیست که آمریکا از کره جنوبی خواسته است خلاء ایجاد شده ناشی از ممنوعیت محصولات میکرون در چین را با محصولات خود پر نکند.

مقامات فضای مجازی در چین ماه مارس (اسفند/ فروردین) گذشته اعلام کرده بود که این کشور در حال انجام تحقیقاتی در حوزه امنیت سایبری در رابطه با محصولات شرکت فناوری میکرون است که هدف آن مقابله از «خطرات پنهان» و «حفاظت از امنیت ملی» است.

مقام های شرکت میکرون نیز گفته اند که با این تحقیقات چین همکاری خواهند کرد و این تحقیقات تاثیری در محموله‌ها و عملیات تجاری این شرکت در چین ندارد. تحقیقات در چین درباره فعالیت این شرکت آمریکایی در بحبوحه موجی از محدودیت‌های صادراتی از سوی واشنگتن در سال ۲۰۲۲ انجام می گیرد که بخش فناوری تراشه چین را هدف قرار می داد.تحقیقات چین در حالی انجام می شود که واشنگتن در سال ۲۰۲۲ با هدف قرار دادن بخش ریزتراشه ها درچین مجموعه ای از مقررات محدود کننده صادراتی را علیه این کشور وضع کرد.
برچسب ها: تراشه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها