به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۴۰۵۱۰۲

حضور جنجالی خانواده لاوروف در گرجستان  

حضور جنجالی خانواده لاوروف در گرجستان  
گروه بین الملل: پلیس گرجستان معترضانی را که در مقابل هتلی تجمع کرده بودند که طبق گزارشات محل اقامت خانواده وزیر امور خارجه روسیه بود، متفرق کرد.
 شبکه تلویزیونی کانال یک گرجستان گزارش داد، حزب اپوزیسیون "جنبش ملی متحد" این تجمع اعتراضی را در مقابل هتل کوارلی لیک (Kvareli Lake Hotel) واقع در شمال شرق این کشور برگزار کرد.
این تجمع اعتراضی در حالی انجام شد که پروازها میان گرجستان و روسیه در این هفته برای نخستین بار در چهار سال گذشته از سرگرفته شد؛ اقدامی که منجر به خشم بسیاری شده است. گرجستان از زمان استقلالش از جماهیر شوروی در سال 1991 میلادی، تلاش کرده تا در میان احساسات حامی اروپایی شهروندانش و نفوذ روسیه تعادل ایجاد کند.
خبرنگاران حاضر در محل تجمع گفتند، پس از آنکه معترضان به طرف مینی‌بوسی که گردشگران روسی را از این هتل خارج می‌کرد، تخم مرغ پرتاب کردند، اوضاع مقابل این هتل به شدت "متشنج" شد.
تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی صحنه‌هایی از برخورد افسران پلیس را نشان دادند که معترضان را با خشونت دستگیر می‌کردند. یکی از این فیلم‌ها نشان داد که افسران پلیس یک معرضان را از گلویش گرفته بودند.
این اعتراضات پس از آن رخ داد که رسانه‌های گرجستانی گزارش دادند که بستگان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از جمله دختر و دامادش که تحت تحریم‌های غرب قرار دارند، برای شرکت در مراسم عروسی برادر دامادش به گرجستان سفر کردند.
سالومه زورابیشویلی، رئیس‌جمهوری گرجستان در کنفرانسی خبری گفت، وزیر کشور گرجستان به وی اطلاع داد که اقوام لاوروف این کشور را ترک کردند.
وی هیچ گونه جزئیاتی را از زمان ورود و خروج بستگان لاوروف به گرجستان ارائه نکرد.
اکاترینا وینوکرووا، دختر لاوروف از سوی انگلیس، آمریکا و کانادا تحریم شده در حالی که همسر تاجرش توسط اتحادیه اروپا تحریم شده است.
زورابیشویلی ابراز ناباوری کرد که دولت این کشور از ورود دختر لاوروف که تحت تحریم است به گرجستان، بی‌اطلاع بوده و تاکید کرد که آنها برای حفاظت از کشور موظفند بدانند چه کسی به گرجستان وارد می‌شود.
وی همچنین از دولت خواست تا به لیست افراد افراد روس تحریم شده توسط دیگر شرکای گرجستان به عنوان راهی برای حفاظت از این کشور توجه کند.
حزب حاکم گرجستان موسوم به "رویای گرجی" با اتهامات متعدد برخورداری از روابط نزدیک با مسکو مواجه است.        
براساس گزارشات دختر و داماد لاوروف تحت حفاظت نیروهای سرویس امنیت داخلی و وزارت کشور گرجستان تا فرودگاه اسکورت شدند. ظاهرا آنها نیمه شب از مرز این کشور خارج شده و در حال حاضر در عربستان سعودی به سر می‌برند.
اما ظاهرا برادر شوهر دختر لاوروف و عروسش و دیگر مهمانان که قرار بود در این مراسم عروسی شرکت کنند، همچنان در هتل کوارلی لیک ساکن هستند.
این در حالی این که مسئولین این هتل تاکید دارند که دیگر هیچ یک از بستگان لاوروف در آنجا اقامت ندارد.
برچسب ها: گرجستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها