به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۰۵۱۴۶

دیپلماسی جوراب سوناک در ژاپن

دیپلماسی جوراب سوناک در ژاپن
گروه بین الملل: جوراب‌های قرمز روشنی که نخست وزیر انگلیس در سفرش به ژاپن پوشیده بود، مورد اقبال عجیب ژاپنی ها قرار گرفت.
 ریشی سوناک، در زمان دیدار با فومیو کیشیدا، همتای ژاپنی خود جوراب‌های ۸ پوندی قرمزی در حمایت از تیم بیسبال کیشیدا – هیروشیما تویو کپور – پوشید. او همچنین برای رعایت آداب ژاپنی به نشانه احترام کفش‌هایش را درآورد و جوراب‌ها را با کراوات قرمزش ست کرد.
حداقل این بار جوراب ها بدون سوراخ بودند، برخلاف پارگی که در زیر یکی از کفش‌های سوناک در جریان نشست رهبران محافظه‌کاران در سال گذشته مشاهده شد.
سوناک در دیدار با کیشیدا به جوراب هایش اشاره کرد و گفت: امیدوارم تیم بیسبال شما فصل بهتری نسبت به تیم فوتبال من داشته باشد که فصل بسیار بدی را پشت سر گذاشته است.
صبح روز بعد، تمام جوراب های قرمز در تمام جوراب فروشی های منطقه هیروشیما فروخته شد. جوراب ها به صورت آنلاین نیز فروخته شد.
ساتوکو مورای، طراح مسئول این محصول، به رسانه‌های محلی گفت: «این مانند یک رویا است لرزش بدنم آرام نمی شود. به حدی شوکه شده ام که که نتوانستم بخوابم. خوشحالم که مردم هیروشیما از این طراحی راضی هستند.»
اگر لحن و اقدام سوناک را  کمی ساختگی بدانیم، باید اذعان کرد این اقدام به ایجاد یک محیط دلپذیر برای جلسه با نمایندگان دولت ژاپن کمک کرد. قراردادهای سرمایه گذاری میلیاردی در بریتانیا، از جمله پروژه ۱۰ میلیارد پوندی دریایی در اسکاتلند، هیدروژن کم کربن و سایر پروژه های انرژی پاک توسط یک شرکت بزرگ؛ یک مشارکت استراتژیک جدید، توافق هیروشیما؛ و تعهد به استقرار ناوگان جنگی نیروی دریایی سلطنتی در هند و اقیانوس آرام تا سال ۲۰۲۵ نشان داد که تجارت جدی و مهمی نیز انجام شده است.
برچسب ها: ریشی سوناک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها