به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۰۵۱۵۶

 آمریکا دیگر شبیه قبل نخواهد شد

 آمریکا دیگر شبیه قبل نخواهد شد
گروه بین الملل:  یک مفسر سیاسی و مشاور ارشد باراک اوباما معتقد است آمریکا در مسیر واپسگرایی در حرکت است و دیگر هیچ وقت شبیه دوران اوباما نخواهد شد.
 دیوید اکسلرود،  در تحلیلی برای تلویزیون سی‌ان‌ان نوشته "موقعیتی که آمریکای دوره اوباما داشته دیگر هرگز برای ایالات متحده پیش نخواهد آمد و بعد از این دوره، کشور موقعیت درست خود را از دست داده است."
وی با اشاره به تصاویر و مطالب نژادپرستانه‌ای که درخصوص شهروندی و یا حتی شایستگی اوباما در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخید و حتی با تهدیدات زیادی علیه جان او همراه بود، عنوان داشت، این رئیس جمهوری سابق به خوبی توانست از عهده مسئولیت‌هایش برآید و کلیشه‌های مربوط به یک رئیس جمهور را کنار بگذارد.
اکسلرود نوشته است: البته اینطور نیست که بگوییم او همه چیز را در همه موارد درست انجام داده است. البته که هیچ رئیس‌جمهوری چنین کاری نمی‌کند اما همیشه این بحث پابرجا خواهد بود که چگونه انتخاب اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست در ایالات متحده آمریکا به یک عکس‌العمل سیاسی واپس‌گرا تبدیل شد که در نتیجه آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روی کار آمد؛ شخصیتی جنجالی، تفرقه برانگیز و سمی که کشور را به مسیری کاملا متفاوت هدایت کرد.
به گفته وی "در سال ۲۰۰۹ عکسی از باراک اوباما منتشر شد که پیام مهمی را به دنبال داشت. جیکوب فیلادلفیا، پسر پنج ساله سیاه پوست یکی از کارمندان کاخ سفید جلوی باراک اوباما ایستاد و پرسید: «آیا موی شما مثل من است؟» اوباما خم شد و خطاب و به او گفت: «بیا خودت ببین!» تعظیم و خم شدن رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در برابر این کودک پیام واضحی داشت که «بله شما هم مثل من هستید. بله شما هم می‌توانید آرزوهای بزرگ در سر داشته باشید.»"
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها