کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پنج سوال مهم اردوغان از مردم ترکیه 

1 خرداد 1402 ساعت 15:55


گروه بین الملل:اردوغان مردم ترکیه را برای پاسخ به پنج سوال کلیدی برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در ۲۸ مه (۷ خرداد) به چالش کشید.
 رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: "از همه برادران و خواهرانم که در ۲۸ مه پای صندوق‌های رای می‌روند خواهش می‌کنم این سوالات را صمیمانه از خود بپرسند:
- آیا کسانی که قبل از انتخابات وعده خانه‌های رایگان می‌دهند و سپس تلاش می‌کنند زلزله زدگان را از خانه‌هایشان بیرون کنند مورد احترام قرار خواهند گرفت؟
- انتخاب کسی که در زندگی اداری و سیاسی خود هیچ خیری برای کشور انجام ندهد به نفع این ملت خواهد بود؟
- آیا از کسانی که وعده آزادی محرکان حوادث ۶-۸ اکتبر (حمله پ.‌ک‌.ک در دیاربکر) از زندان را می‌دهند، می‌توان انتظار داشت که با سازمان تجزیه طلب مبارزه کنند؟
-آیا می‌توان به اخلاق سیاسی کسانی که استفاده از هر وسیله‌ای از جمله باج‌گیری، تهدید، فشار و توطئه برای حذف مخالفان خود را مشروع می‌دانند، اعتماد کرد؟
-آیا اعتماد به کسی که با زبان خودش اعتراف کرده که در توطئه گروه فتو (فتح‌الله گولن) علیه من در تاریخ ۱۷ تا ۲۵ دسامبر (۲۰۱۳) شرکت داشته، درست است؟"
اردوغان ادامه داد: ما نمی‌توانیم آینده فرزندانمان را در اختیار فردی قرار دهیم که هر روز تغییر می‌کند. آن‌چه را که دیروز، سفید می‌دانست، امروز سیاه می‌داند. چیزی را که دیروز می‌گفت، امروز انکار می‌کند. قطعا نمی‌توان به چنین کسی برای آینده فرزندانمان اعتماد کرد.
وی افزود: البته مردم خواست خود را در دور نخست‌ انتخابات با اعطای ۳۲۳ کرسی پارلمانی به ما و ۴۹.۵ درصد رأی برای ریاست‌جمهوری ما، نشان دادند. امیدوارم با اراده و حمایت ملت عزیزمان ۲۸ مه را با رکورد رای به پایان برسانیم.
در دور نخست انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ترکیه، اردوغان، ۴۹.۵۲ درصد، قلیچداراوغلو ۴۴.۸۸ درصد و «سینان اوغان» نامزد ائتلاف «آتا» هم، ۵.۱۷ آرا را کسب کردند.


کد مطلب: 405157

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405157/پنج-سوال-مهم-اردوغان-مردم-ترکیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir