به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۴۰۵۱۵۸

هسدار نسبت به تحرکات خودکامه ها

هسدار نسبت به تحرکات خودکامه ها
گروه بین الملل: رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان  نسبت به افزایش «افراط‌گرایی ضد دولتی» از سوی دولت‌هایی هشدار داد که به ظن او «مستبد و خودکامه» هستند.
توماس هالدن‌وانگ، رئیس اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان و رئیس سازمان امنیت داخلی این کشور گفت: افزایش افراط‌گرایی ضد دولتی و تمایل آن‌ها برای انجام اقدامات خشونت‌آمیز بسیار نگران‌کننده است.
وی افزود: موضع آن‌ها این است که یا از کشور و دموکراسی ما متنفر هستند و یا آن را نادیده می‌گیرند و خواستار براندازی آن هستند. آن‌ها با استفاده از انتشار روایت‌هایی خاص می‌خواهند نشان دهند که آن کشور مورد نظر کنترل موقعیت‌های مختلف را در دست ندارد و در نتیجه باید سرنگون شود.
وی  عنوان کرد: این برنامه‌ها توسط کشورهایی نظیر روسیه که منفعتی در بی‌ثبات‌سازی دموکراسی در اروپا دارند، هدایت می‌شوند. وقتی که آن‌ها متوجه می‌شوند که شرایط در یک کشور برای تقسیم و جدایی مهیاست، از این شرایط حمایت می‌کنند. و ما شاهدیم که اقدامات بسیار زیادی برای عملی کردن اهدافشان انجام می‌دهند.
هالدن‌وانگ با اشاره به "اطلاعات غلط" منتشر شده توسط رسانه‌ها و پلتفرم‌های روسی گفت: اشخاص تاثیرگذار کلیدی توسط ماموران روسیه در برلین مورد هدف قرار می‌گیرند تا عملیات پروپاگاندایی را در جامعه آلمان انجام دهند. ما چنین تلاش‌هایی را از نزدیک و با دقت رصد می‌کنیم و من مطمئن هستم که ما قادر خواهیم بود با همکاری سایر آژانس‌های امنیتی به موقع اقداماتی را انجام دهیم.
آلمان و سایر کشورهای اروپایی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین تعداد قابل توجهی از دیپلمات‌های روس را به بهانه "جاسوسی" اخراج کرده‌اند. البته روسیه هم در اقدامات تلافی‌جویانه پاسخ متقابلی از خود نشان داده است. همچنین، کشورهای اروپایی اعلام می‌کنند که چین هم کشور دیگری است که "تهدید فزاینده‌ای" در جبهه "جنگ ترکیبی" به‌ دنبال دارد.
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها