کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«بلواوریجین» لندر ماه می سازد

1 خرداد 1402 ساعت 17:16


گروه فناوری: به نقل از رویترز، برای این شرکت که دو سال قبل رقابت برای دستیابی به قرار داد ناسا را باخته بود، این امر یک دستاورد بزرگ است.
بلواوریجین تصمیم دارد با همکاری لاکهید مارتین، بویینگ، شرکت نرم افزار Draper و موسسه رباتیک آستروبوتیک، یک لندر ماه به نام «بلومون» را به ارتفاع ۱۶ متر بسازد.
تصمیم ناسا برای همکاری با جف بزوس و بلواوریجین گزینه ثانویه ای برای ارسال فضانوردان به ماه تحت برنامه آرتمیس فراهم می کند.
ناسا در سال ۲۰۲۱ میلادی قراردادی ۳ میلیارد دلاری با اسپیس ایکس امضا کرد تا فضانوردان را برای نخستین بار پس از ۱۹۷۲ میلادی روی ماه فرود بیاورد. ۲ ماموریت نخست استارشیپ قرار است در دهه جاری انجام شوند.
بیل نلسون مدیر ناسا در رویدادی این قرارداد را اعلام کرد و گفت: قبلا نیز گفته ام، ما خواهان رقابت بیشتر هستیم، ما دو لندر می خواهیم و این بهتر است. این به معنای قابلیت اطمینان و و جود نسخه های پشتیبان است.
این قرارداد نیز براساس روند فعالیت های ناسا در سال های اخیر انجام شده که طی آن سازمان مذکور به بودجه توسعه فضاپیمای خصوصی فضانوردی کمک و سپس برای استفاده از این فضاپیما در مأموریت‌ها به جای هزینه‌های بیشتر برای مالکیت کامل وسیله نقلیه، هزینه پرداخت می‌کند.


کد مطلب: 405175

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405175/بلواوریجین-لندر-ماه-می-سازد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir