کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«می دسامبر» در صدر آرای منتقدان کن

1 خرداد 1402 ساعت 17:16


گروه فرهنگی: جشنواره فیلم کن در حالی به نیمه راه خود رسیده است که فیلم «می دسامبر» ساخته جدید «تاد هینز» تاکنون بالاترین نمره را در جدول منتقدان اسکرین در این رویداد سینمایی دریافت کرده است.به گزارش ایسنا، پنجمین فیلم «تاد هینز» در جشنواره کن به لحاظ ظاهری سرگرم‌کننده‌ترین فیلم اوست، درامی درباره زنی است با بازی «جولیان مور» که سال‌ها از داستان‌ عاشقانه‌ و پرحاشیه او با همسرش می‌گذرد و «ناتالی پورتمن» با این زوج دیدار می‌کند تا برای ساخت فیلمی درباره زندگی آنها تحقیق کند. این فیلم که تا حدی با الهام از یک پرونده واقعی ساخته شده داستان یک مثلث عشقی جذاب را روایت می‌کند.
 

این فیلم با توجه به حال و هوای سرگرم‌کننده‌اش می‌تواند برنده غافلگیرکننده‌ای برای نخل طلا باشد، اگرچه گاهی اوقات هیات داوران می‌توانند بیشتر تحت تاثیر این فیلم‌های سرگرم‌کننده قرار بگیرند. حتی اگر فیلم توفیقی در کسب جایزه اصلی دریافت نکند، هر یک از بازیگران می‌توانند جایزه‌ای را به خانه ببرند.

ساخته «تاد هینز» با دریافت ۳ ستاره از ۵ ستاره، صدرنشین جدول منتقدان اسکرین در جشنواره کن است و پس از آنها سه فیلم «جوانی» ساخته «وانگ بینگ»، «درباره علف‌های خشک» از «نوری بیلگه جیلان» و «منطقه مورد علاقه» به کارگردانی «جاناتان گلیزر» هر کدام با امتیاز ۲.۸ قرار گرفته‌اند.

در خلاصه فیلم چینی «جوانی» (بهار) آمده است: لیمینگ یک منطقه کارگری نزدیک به شانگهای - ثروتمندترین شهر چین است. هر ساله بسیاری از جوانان روستاهای خود را ترک کرده و به آنجا نقل مکان می کنند. آنها که بین ۱۷ تا ۲۰ سن دارند، همه از استان روستایی یوننان در ۲۵۰۰ کیلومتری غرب، جایی که رودخانه یانگ تسه سرچشمه دارد، هستند. این جوان‌ها اغلب در محل کار خود، در خوابگاه‌ها، اتاق‌های غیربهداشتی یا گاهی در استودیوهای کوچک زندگی می‌کنند. آنها در بزرگسالی زندگی می کنند اما در واقع نوجوان هستند.
 
«درباره علف‌های خشک» ساخته سه ساعت و ۱۷ دقیقه‌ای «نوری بیلگه جیلان» که پس از فیلم سه ساعت و ۲۶ دقیقه‌ای «قاتلان ماه کامل» ساخته «مارتین اسکورسیزی»، طولانی‌ترین فیلم جشنواره کن است، روایتگر داستان معلم هنر در روستایی به نام سامت است که مدرسه‌اش در منطقه‌ای قرار دارد که اساساً دو فصل دارد: برف و چمن زرد. او در وجودش مجذوب دختر دانشجوی جوانی به نام سویم می‌شود که سعی می‌کند او را راهنمایی کند اما ...»
 
اما جدیدترین فیلم «جاناتان گلیزر» با نام «منطقه مورد علاقه» درباره فرمانده اردوگاه بدنام آشویتس، «رودولف هوس» و همسرش «هدویگ» است که تلاش می کنند تا در خانه و باغی در کنار اردوگاه، یک زندگی رویایی را برای خانواده خود بسازند.فیلم «مگس‌های سیاه» از «ژان استفن ساوار» با بازی «شان پن» با امتیاز ۱.۳، تا به اینجای جشنواره کن کمترین اقبال را از سوی منتقدان سینمایی دریافت کرده است.

۱۲ منتقد سینمایی از نشریه‌هایی چون لس آنجلس تایمز، گاردین، تلگراف، دای‌زیت آلمان، مجله فیلم پوزتیف، لومند فرانسه، مجله تایم و اسکرین، به فیلم‌های بخش مسابقه اصلی از یک تا پنج ستاره نمره می‌دهد و این نمرات در جدول منتقدان اسکرین منتشر می‌شود.هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۶ تا ۲۷ می (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۲) در جنوب فرانسه برگزار می‌شود.


کد مطلب: 405176

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405176/می-دسامبر-صدر-آرای-منتقدان-کن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir