به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۹:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۰۵۲۲۸

رکورد عجیب پی‌اس‌جی: دو سال صدرنشینی!

رکورد عجیب پی‌اس‌جی: دو سال صدرنشینی!
گروه ورزشی: پاری‌سن‌ژرمن با پیروزی روز گذشته برابر اوسر، عملا قهرمانی خود در این فصل لیگ یک را قطعی کرد. شاگردان کریستف گالتیه در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل، شش امتیاز از تیم لانس رده دومی بیشتر دارند تا پایین کشیدن آنها از تخت قهرمانی عملا غیرممکن باشد.
با این قهرمانی، پی‌اس‌جی در مجموع یازده بار فاتح لیگ فرانسه شده که یک رکورد جدید است و باعث می‌شود در جدول کلی، از سن‌اتین جلو بزند. اما این تنها رکوردی نیست که بازیکنان تیم جابجا کرده‌اند.
پی‌اس‌جی هم‌اکنون 72 هفته است که بدون وقفه در صدر جدول لیگ فرانسه ایستاده، که تقریبا دو سال می‌شود. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و آنها دو بازی آخر برابر استراسبورگ و کلرمونت را هم با موفقیت پشت سر بگذارند، پاریسی‌ها اولین تیم تاریخ فرانسه می‌شوند که از هفته اول تا آخر در صدر جدول بوده‌اند.
اگرچه پی‌اس‌جی در این اواخر افت کرد و در لیگ قهرمانان با باخت برابر بایرن مونیخ حذف شد و در لیگ هم برابر موناکو، رن و لیون شکست خورد، اما نیم فصل اول مقتدرانه‌ای که داشتند، کافی بود تا کریستف گالتیه در اولین (و احتمالا تنها) فصل حضورش روی نیمکت آبی‌ها، قهرمان فرانسه شود.
برچسب ها: پی اس جی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها