کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هدیه جنجالی شورای شهر برای سارا عبدالملکی

2 خرداد 1402 ساعت 12:44


گروه فیلم: شاید هنوز بسیاری با شنیدن نام سارا عبدالملکی به سرعت ناراحت شده و یاد اتفاق تلخی که زمستان سال ۹۴ برای او افتاد بیفتند. سارا دختری که عضوی از تیم ملی راگبی ایران بود در آن سال بر اثر یک حادثه رانندگی قطع نخاع شد.

به گزارش فرارو، داستان تصادف و ماجرای تلخی که بر او رفته بود، چنان غمگین بود که بسیاری از اهالی ورزش تلاش کردند هرطور شده به این دختر ورزشکار کمک کنند. اگرچه روند بهبودی او قریب به دو سال طول کشید، ولی مشخص شد که دیگر نمی‌تواند روی پاهایش بایستد و برای همیشه ویلچرنشین خواهد بود. با این حال، سارا که جنگندگی را از دوران نوجوانی آموخته بود از پا ننشست و یکی دو رشته ورزشی دیگر را امتحان کرد. او ابتدا به سراغ پرتاب نیزه رفت و سپس هم که سر از رشته پاراقایقرانی درآورد. رشته‌ای که خودش می‌گوید در آن به قدری جان گرفته که می‌تواند پرواز کند.

 
سارا البته پربیراه هم نگفته و مدال‌های تازه او نشان می‌دهد که می‌تواند یکی از قدرت‌های جدید این رشته باشد. به گزارش فرارو، او قریب به سه هفته پیش توانست در مسابقات آب‌های آرام قهرمانی زیر ۲۳ سال و جوانان و پاراکانو آسیا که در سمرقند ازبکستان برگزار شد به مدال نقره برسد. او در KL ۱، ۲۰۰ متر بانوان پس از قایقران کشور هند با زمان ۱:۱۸.۵۱۶ دقیقه دوم و صاحب مدال نقره شد.

کسب مدال نقره سارا پس از اتفاقی که برایش رخ داده ارزش فراوانی دارد و شایسته تقدیر است. با این حال، به نظر می‌رسد که شیوه تقدیر از این دختر ورزشکار سمت و سوی دیگری به خود گرفته، چون عبدالملکی به تازگی با انتشار ویدیویی خبر داده که کادوی مدال نقره‌اش از طرف شورای شهر (اسمی از شهر مذکور نبرده است) یک کتری و قوری است. او به طعنه می‌گوید امیدوار است که پس از کسب مدال در المپیک حداقل یک فلاسک جایزه بگیرد!
....


کد مطلب: 405334

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405334/هدیه-جنجالی-شورای-شهر-سارا-عبدالملکی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir