به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۰۵۳۴۳

3 نکته مهم در هنگام تعمیر اسپلیت و کولر گازی که باید بدانید

گروه کسب و کار:
3 نکته مهم در هنگام تعمیر اسپلیت و کولر گازی که باید بدانید
به گزارش بهار نیوز با روی کار آمدن انواع کولر گازی اسپلیت دیگر نیازی نیست که با از راه رسیدن فصل سرما و گرما به خودمان دردسر بدهیم و به فکر راه انداختن بخاری و پنکه و غیره باشیم زیرا این سیستم فوق‌العاده حرفه‌ای قابلیت گرمایش و سرمایش را به‌طور یک‌جا دارد و در هر فصلی به‌خوبی می‌تواند هوای محیط را تهویه کند؛ اما همین دستگاه عالی و پرکاربرد هر آن ممکن است به دلایل مختلفی مانند سرویس نشدن به‌موقع، استهلاک، کارکرد بی‌وقفه و غیره دچار عیب و ایراد شود. در صورت بروز هرگونه مشکلی در این سیستم باید خودتان را برای مختل شدن عملکرد آن آماده کنید و به فکر تعمیر و رفع عیبش باشید، چه بهتر که این کار را کاملاً اصولی و با رعایت یک‌سری موارد و نکات مهم انجام دهید.
3 نکته مهم در تعمیر اسپلیت
خرابی اسپلیت می‌تواند خودش را با نشانه‌های مختلفی نشان دهد مانند روشن نشدن دستگاه، خاموش نشدن آن، باد گرم زدن، روشن نشدن صفحه نمایش، تولید صداهای عجیب و آزار‌دهنده، چکه کردن آب و غیره. در صورت روبرو شدن با هر یک از موارد فوق شک نکنید که یک جای کار سیستم سرمایشی می‌لنگد و به عیب یابی و تعمیر اسپلیت نیاز دارد. در این شرایط حتماً 3 نکته مهم زیر را مورد توجه قرار دهید:
•    جریان برق را قطع کنید؛
•    فوراً با یک تعمیرکار اسپلیت ماهر تماس بگیرید؛
•    مطمئن شوید که گارانتی خدمات به شما تعلق می‌گیرد؛

 به طور کلی تعمیر اسپلیت تهران، شامل تعمیر یا تعویض برد اسپلیت، تعمیر انواع برندهای کولرگازی اسپلیت (سامسونگ، ال جی، اجرنال و…)، شارژ گاز اسپیلت، پاکسازی فیلتر هوا، شسشتوی قطعات، سرویس کولر گازی اسپیلت، تعمیر فن داخلی، برطرف کردن آبریزش اسپیلت میشود. این کار باید توسط تعمیرکاران و تکنسین های متخصص و مجرب انجام شود.با رعایت موارد گفته شده اولاً جلوی آسیب‌های بیشتر به اسپلیت گرفته می‌شود، ثانیاً عملیات عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات آن بسیار راحت‌تر و با پرداخت هزینه‌های کم‌تری انجام خواهد شد.

جریان برق را قطع کنید
مهم ترین اقداماتی که باید در هنگام تعمیر اسپلیت انجام دهید
اولین کاری که در تعمیر اسپلیت باید انجام دهید، خاموش کردن دستگاه و قطع کردن جریان برق آن است. در قدم بعدی یونیت خارجی کولر را با استفاده از دستگاه ولتاژ و سیم کانکتور چک کنید تا خیالتان راحت شود که سیستم برق آن هیچ ایراد و مشکلی ندارد در غیر این صورت امکان دارد خسارت‌های سنگینی به دستگاه خنک‌کننده وارد شود که برای جبران آن مجبور به پرداخت مبالغ زیادی شوید.

فوراً با یک تعمیرکار اسپلیت ماهر تماس بگیرید
دومین نکته مهم در تعمیر اسپلیت این است که فوراً با یک تعمیرکار ماهر و حرفه‌ای تماس بگیرید زیرا تعمیر انواع اسپیلت آن‌قدری حساس و پیچیده است که فقط یک فرد متخصص و با‌تجربه از پس انجام آن بر می‌آید؛ بنابراین در صورت به وجود آمدن کوچک‌ترین ایرادی در سیستم سرمایشی بدون از دست دادن وقت از تکنسین‌های معتبر این حوزه کمک بخواهید و اجازه ندهید که کولر گازی با همان عیب و ایرادی که دارد به کارکرد خود ادامه دهد. به‌اضافه‌این‌که هیچ‌گاه خودتان برای عیب یابی و تعمیر اسپلیت دست بکار نشوید که این کار می‌تواند نتایج بسیار بدی داشته باشد و آسیب‌های بیشتری به دستگاه وارد کند.

مطمئن شوید که گارانتی خدمات به شما تعلق می‌گیرد
حالا که متوجه شدید مراجعه به تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر و باتجربه تا چه حدی بر سرنوشت دستگاه خنک‌کننده شما اهمیت دارد، ضمن انتخاب یک تعمیرگاه خوش‌نام و کار‌بلد، حتماً مطمئن شوید که گارانتی خدمات به شما تعلق می‌گیرد. به‌این‌ترتیب کلیه خدمات عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات اسپلیت به بهترین نحو ممکن و با استفاده از با‌کیفت‌ترین قطعات انجام خواهد شد.
توجه گارانتی خدمات، یکی از ضروری ترین نکات در زمان تعمیر اسپیلت
به‌اضافه‌این‌که اگر سیستم سرمازا پس از تعمیر دوباره خراب شود، براحتی می‌توانید از گارانتی خدمات تعمیرگاه مربوطه استفاده کنید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه مجدد نخواهد بود.

جمع‌بندی
در تعمیر اسپلیت حتماً باید به یک سری نکات مهم توجه شود تا در آینده مشکلات بیشتری برای دستگاه پیش نیاید و مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف برای تعمیر و تعویض قطعات این سیستم خنک‌کننده نشوید. از جمله این که به محض ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه، آن را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس با یک تعمیرکار متخصص و کارکشته تماس بگیرید و از او راهنمایی بخواهید. در ادامه اگر مشخص شد که مشکل کولر گازی آن‌قدری جدی است که به تعمیرات یا تعویض قطعات نیاز دارد، حواستان باشد که تعمیرگاهی که به آن مراجعه کرده‌اید برای خدماتش گارانتی و ضمانت ارائه دهد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها