به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۴۰۵۳۵۶

راهکارهایی برای افزایش فروش با مشتریان کمتر

گروه کسب و کار: مشتریان به‌عنوان با ارزش‌‌ترین منبع برای هر نوع تجارت در جهان در نظر گرفته می‌شوند. آن‌ها محصولات یا خدمات شرکت شما را می‌خرند، به کارمندان شما حقوق می‌پردازند، کسب و کار شما را سودآور می‌سازند، بازار تجاری برای شرکت شما ایجاد می‌کنند و می‌توانند نظرات مثبتی در مورد شرکت شما پخش کنند تا تعداد مشتریان شما افزایش یابد.
راهکارهایی برای افزایش فروش با مشتریان کمتر
هر کسب و کاری به دنبال آن است که مشتریان خود را افزایش دهد اما ممکن است در شروع کار مشتریان کمتری در لیست وجود داشته باشد یا اصلا مدل تجارت به گونه‌ای باشد که مشتریان آن اندک باشند. در هر صورت چیزی که اهمیت دارد این است که بتوانید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید و با بالا بردن رضایت مشتری، وفاداری آن‌ها به برند را افزایش دهید. ممکن است باور آن سخت باشد اما مشتری راضی به برند شما پایبند می‌ماند.

بیشتر بخوانید: در مقاله آشنایی با فاکتورهای انتخاب بهترین CRM ایرانی برای کسب وکارهای کوچک به راحتی برای کسب وکار نوپا خود نرم افزار سی ار ام تهیه و از امکانات آن برای رشد کسب و کارتان استفاده کنید.

حتی ممکن است صبر کند تا محصول شما موجود شود یا حاضر باشد برای آن هزینه‌ی بیشتری پرداخت کند. اگر برای ایجاد وفاداری مشتری کارهای لازم را انجام دهید، آن مشتری روی استفاده از محصول یا خدمات شما سرمایه‌گذاری خواهد کرد و زمانی که کسب و کار شما با مشکل مواجه شد، این مشتریان به شما کمک می‌کنند سرپا بمانید.
مشتریان فعلی معمولاً بیشتر از مشتریان جدید خرج می‌کنند چون از قبل به کسب و کار شما اعتماد کرده‌اند. مشتریان وفادار نرخ تبدیل بالاتری نیز دارند؛ یعنی درصد احتمال خرید این مشتریان از برند بالاتر است. میانگین نرخ تبدیل مشتریان فعلی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است، در حالی که مشتریان جدید دارای نرخ تبدیل ۵ تا ۲۰ درصد هستند. به عبارت دیگر همین مشتریانی که ممکن است تعداد آن‌ها کم باشد احتمالا بیشتر از شما خرید می‌کنند و سود بیشتری به کسب و کار شما تزریق می‌کنند.

تحقیقات نشان داده که تنها افزایش ۵ درصدی در حفظ مشتری می‌تواند سود کسب و کار را بین ۲۵ تا ۹۵ درصد افزایش دهد. علاوه بر همه این‌ها، حفظ مشتری ۵ برابر ارزان‌تر از جذب مشتری‌ست. پس به طور کلی می‌توان از امکانات بهترین سی ار ام ایرانی ، برای طراحی استراتژی‌‌های موثر در وفاداری مشتری و همچنین افزایش نرخ حفظ مشتری استفاده کرد اما شاید بهتر باشد اول به این موضوع بپردازیم که سی ار ام چیست؟
سی ار ام سیستمی است که با یک دید کامل ۳۶۰ درجه به شما کمک می‌کند اطلاعات لازم درباره‌ی مشتریان را جمع‌آوری، ثبت و به‌روزرسانی کنید و در کل سازمان به اشتراک بگذارید تا با یک طرح فروش و پشتیبانی شخصی‌سازی‌شده، در خاطر مشتری باقی بمانید. علاوه بر این، می‌توانید از داده‌‌های موجود در سیستم CRM استفاده کنید تا ارتباط موثری و مستمری با مشتریان فعلی خود داشته باشید.
 نظرسنجی‌ها، آخرین اخبار شرکت، تخفیف‌‌های فروش و پیشنهادات انحصاری را به پایگاه داده مشتریان فعلی خود ارسال کنید. این می‌تواند مشتریان شما را خوشحال و راضی کند تا برای همیشه به برند شما وفادار بمانند.

البته ایجاد وفاداری به برند زمان‌بر است و نیاز به برنامه و ابزارهای مخصوص دارد. باید اطمینان حاصل شود که مشتریان شما احساس ارزشمندی می‌کنند و مهم‌تر از همه، نیازهایشان برآورده می‌شود. باید تجربه مشتری و نحوه بهبود آن را در نظر بگیرید تا مشتریان فعلی را تشویق کنید خرید خود را تکرار کنند. به هر حال، این تکرار خرید است که اکثر مشاغل کوچک یا مشاغلی که با مشتریان کمتری سر و کار دارند را سودآور نگه می‌دارد.

راه‌‌های افزایش وفاداری مشتری
مشتریان را بشناسید و اجازه دهید آن‌ها نیز شما را بشناسند.
برای افزایش رضایت و وفاداری مشتری، باید با مشتریان خود ارتباطی به‌یادماندنی برقرار کنید. نام، علاقه‌مندی‌ها و عادات خرید آن‌ها را بیاموزید. می‌توانید بر اساس این اطلاعات، یک خط فروش ایجاد کنید که متناسب با ویژگی‌‌های مشتریانتان باشد. به این ترتیب، هیچ کدام از مشتریان، شما را به‌راحتی از خاطر نخواهند برد. به‌عنوان مثال، در روز تولد یک مشتری، می‌توانید یک پیام تبریک شخصی با یک تخفیف ویژه برای آن‌ها ارسال کنید. ابزارهای بازاریابی مفیدی وجود دارند که می‌توانند به شما در انجام خودکار این کار کمک کنند.
البته برای اینکه مشتریان به برند شما اعتماد کنند، باید اطلاعاتی درباره خود و کسب و کارتان نیز به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، اجازه دهید آن‌ها داستان برند شما را بدانند و با آن احساس نزدیکی کنند یا از اخبار تجاری مربوط به کسب و کار شما باخبر شوند.
از اطلاعات مشتریان برای خدمت به آن‌ها استفاده کنید.
کسب‌وکارهایی که داده‌های مشتریان را ذخیره می‌کنند، خرید مشتریان را در آینده آسان‌تر می‌کنند. برای مثال، می‌توانید به اعضا اجازه دهید اطلاعات پرداختشان در اپلیکیشن یا وب‌سایت شما برای خرید سریع ذخیره شود. یا بر اساس علاقه مندی‌ها و تاریخچه‌ی خرید‌‌های قبلی، پیشنهادات مناسب به مشتری ارائه کنید.

برنامه‌‌های بهبود وفاداری مشتری را پیاده کنید.
همه ما دوست داریم باور کنیم که مشتریان بارها و بارها از ما خرید خواهند کرد و تنها علاقه به برند، انگیزه‌ی آن‌هاست. اما متاسفانه، واقعیت اینطور کار نمی‌کند. لازم است برنامه‌‌هایی در جهت سوددهی به مشتری نیز ترتیب داده شود تا احساس او به برند همواره مثبت باقی بماند.
برنامه وفاداری مشتری یک راه عالی برای تشویق و پاداش دادن به مشتریان وفادار است. این برنامه‌ها معمولاً معیارهایی برای پاداش دارند (به عنوان مثال، مشتری باید X مقدار در ماه خرج کند تا در خرید بعدی تخفیف بگیرد)، اما مزایای آن برای مشتری و کسب و کار بیشتر است.
روی خدمات مشتری سرمایه‌گذاری کنید.
مشتری هر تعاملی که با کارکنان شما دارد را ارزیابی می‌کند و در مورد خدمات شما قضاوت می‌کند. وقتی مشتری طولانی مدت در صف پشتیبانی منتظر می‌ماند، ممکن است تصویر برند در ذهن او خراب شود. مشتریان همواره در حال امتیاز دادن به شما هستند؛ مثلا وقتی از شما سوالی می‌پرسند، درخواست کمک و پشتیبانی دارند و یا حتی زمانی که در حال خرید از کسب و کار شما هستند.
این بدان معناست که تیم فروش و پشتیبانی شما باید مثبت و مفید کار کنند و به اطلاعات لازم به موقع و به راحتی دسترسی داشته باشند تا بتوانند فروش را به موفقیت برسانند و  مشکلات را حل کنند.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها