به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۴۰۵۳۶۴

حمایت ستاره بارسا از وینی: با تمام وجود پشتتم!

حمایت ستاره بارسا از وینی: با تمام وجود پشتتم!
گروه ورزشی:ژول کنده، مدافع بارسلونا، با انتشار پستی در اینستاگرامش از وینیسیوس جونیور حمایت کرد.
به گزارش "ورزش سه"، اتفاقات رخ داده برای وینیسیوس جونیور در جریان بازی رئال مادرید برابر والنسیا موجی از حمایت و همراهی را برای او به دنبال داشت. 

فریادهای نژادپرستانه تماشاگران حاضر در ورزشگاه مستایا باعث شد که بسیاری از ستارگان فعلی و سابق دنیای فوتبال از این بازیکن حمایت کنند و حتی کار به سطوح سیاسی هم کشید تا دولت برزیل در این قضیه وارد عمل شد. بسیاری از بازیکنان تیم‌های بزرگ اروپایی از جمله کیلیان امباپه، نیمار، آنتونی و کایل واکر به این اتفاق واکنش نشان دادند و پس از صحبت‌های قاطع و حمایت ژاوی از وینی، حالا کنده هم به جمع حامیان این بازیکن پیوست. 

این مدافع فرانسوی در اینستاگرامش نوشت:« توهین‌های نژادپرستانه نباید تحمل یا عادی شوند. این که بگوییم رفتار بازیکنی باعث تحریف و واکنش‌های نژادپرستانه شده عوض کردن موضوع است. ما باید روی راه حل تمرکز کنیم چون متاسفانه این مشکل بارها تکرار شده و چهره لالیگا را مخدوش کرده است. 

این که عده معدودی این کار را انجام می‌دهند واقعیت است اما باعث نمی‌شود که چنین اتفاقاتی قابل قبول باشند. آیا این افراد در اعماق وجودشان نژادپرست هستند یا صرفا بر اساس دستوری برای برهم زدن شرایط این کار را انجام می‌دهند؟ پاسخ به این سوال دشوار است اما از یک چیز مطمئن هستم، کلمات اهمیت دارند و هر کاری باید عواقبی داشته باشد. 

این رفتارها از سوی قانون قابل جریمه هستند. بستن ورزشگاه‌ها به تنهایی خیلی آسان است اما چه جریمه‌هایی فراتر از فوتبال در نظر گرفته شده است؟ آیا آنها عملی هستند؟ آیا کافی هستند؟ آیا می‌توانیم معیارهای فرهنگی و کلی‌تری را در نظر بگیریم؟ نادانی بدترین عیب است اما قابل درمان است. من همچنان اطمینان دارم که همه می‌توانند به رفتارهای گذشته‌شان واکنش نشان دهند، متوجه آسیبی که زده‌اند بشوند و به انسان بهترین تبدیل شوند. با تمام وجود از وینیسیوس جونیور حمایت می‌کنم.»
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها