به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۴۰۵۳۸۳

بازار سهام در مسیر صعودی پایداری می‌کند؟

بازار سهام در مسیر صعودی پایداری می‌کند؟
گروه اقتصادی:بررسی روند معاملات بورس امروز نشان می‌دهد، شاخص کل امروز هم روند مثبت روز گذشته خود را تکرار کرد و بیشتر از ۱۲ هزار واحد دیگر افزایش ارتفاع داد.به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بازار سهام در روز جاری به گونه‌ای بسته شد که شاخص کل در جهت روز گذشته نوسان کرد؛ به این ترتیب نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش ۱۲ هزار و ۲۹۲ واحدی که معادل ۰.۵۳ درصد این شاخص است، در سطح دو میلیون ۳۳۰ هزار واحدی ایستاد.

رفتار امروز شاخص کل این احتمال را مطرح می‌کند که بازار در مسیر صعودی پایدار قرار گرفته است. همچنین شاخص هم‌وزن همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد ۱.۸۴ درصدی به سطح ۷۹۱ هزار و ۱۴۲ واحدی رسید.
گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۱۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون و ارزش معاملات را ۱۳ هزار و ۸۰ میلیارد تومان نشان می‌دهد که شامل سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهمی و مختلط است.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نشان می‌دهد، امروز هم حقیقی‌ها مانند روز گذشته ورود حداقلی به بازار سهام داشتند. به نحوی که شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود ۲۳۰ میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.همان‌طور که در گزارش معاملات بورس روز گذشته گفته شد، بازار سهام برای ادامه روند صعودی و بازگشت به قله دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی نیازمند افزایش ارزش معاملات و ورود پول حقیقی است.

چرا که ارزش معاملات پایین و ورود اندک پول حقیقی- آن‌طور که این روزها شاهد آن هستیم- نمی‌تواند روند صعودی قدرتمند جدیدی را شکل دهد؛ به نظر می‌رسد تا زمانی‌که ارزش معاملات خرد کمتر از ۱۵ همت و ورود پول حقیقی کمتر از هزار میلیارد تومان باشد، تنها همین رشدهای خفیف برای بورس رقم خواهد خورد.

بیشترین ارزش معاملات
در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبملت، ثشهاد و دی بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، وبملت و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.خکمک با افزایش ۱۶.۵ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، خنصیر نیز با افت ۶.۹۹ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های خپوش، ثبهساز و انرژی۳ تعلق گرفت. همچنین سهم‌های سصفها، میدکو و های‌وب نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای سپید، شبندر و تبرک خروج پول هوشمند داشتند.لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های دفرا، وملی و نمرینو رقم خورد. همچنین فاذر در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد سغدیر بود.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها