به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۴۰۵۳۸۹

برای دفاع از وینی: دولت برزیل، اسپانیا را تهدید کرد

برای دفاع از وینی: دولت برزیل، اسپانیا را تهدید کرد
گروه ورزشی: توهین نژادپرستانه و اتفاقات ناخوشایندی که در جریان بازی رئال مادرید برابر والنسیا علیه وینیسیوس جونیور رخ داد واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت. 

مردم و دولتمردان برزیلی به صورت جدی به این موضوع واکنش نشان دادند. رییس جمهور این کشور خیلی زود این اتفاق را محکوم کرد و دولت برزیل هم با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که چنین رفتارهایی را تحمل نخواهد کرد. 

حالا روزنامه مارکا خبر داده که دولت این کشور درصدد عملی کردن اقداماتی جدی‌تر برای محافظت و نشان دادن حمایتش از این بازیکن است. 

فلاویو دینو، وزیر دادگستری برزیل، در گفتگویی با رسانه‌های این کشور مدعی شد: «ما در حال بررسی شرایط و احتمال به کار گیری قوانینی هستیم که در خارج از مرزهای کشور هم قابلیت اعمال دارند. این قوانین در شرایطی خاص به کار گرفته می‌شوند و این امکان را به ما می‌دهند که قوانین برزیل را درباره جرائمی که علیه یک فرد با تابعیت برزیلی حتی در خارج از مرزهای این کشور انجام شده به کار بگیریم.»

بررسی احتمال به کار گیری این قوانین هنوز در حال بررسی است و به عوامل بسیاری بستگی دارد اما مطرح شدن این موضوع نشان می‌دهد که برزیل به صورت جدی به دنبال دفاع از وینیسیوس است. 

روز گذشته نیز گفته شده بود که وزارت امور خارجه این کشور سفیر اسپانیا را فراخوانده تا اعتراضش را نسبت به رفتارهای خنثی دولت و نیروهای امنیتی و قضایی در برخورد با خاطیان ابراز کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها