به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۴۰۵۴۰۴

کاربردهای ورق کریستال + راهنمای خرید

گروه کسب و کار:
کاربردهای ورق کریستال + راهنمای خرید
با پیشرفت علم و صنعت شیشه‌سازی، محصولاتی جدید و پیشرفته ای مانند ورق کریستال  تولید شده‌اند. از جمله این محصولات می‌توان به ورق‌های کریستال اشاره کرد. ورق‌های کریستال، نوعی ورق‌های پلاستیکی به شمار می‌روند که قابلیت استفاده به جای شیشه‌ها را نیز دارند.
ورق‌های کریستال که از فشرده شدن چندین نوع پلاستیک سخت بوجود آمده‌اند، شفاف بوده و ظاهری همچون شیشه‌های معمولی نیز دارند. کاربردها و ویژگی‌های بی‌شمار ورق کریستال رنگی و شفاف، موجب افزایش شانس خریداران و مشتریان گردیده است. بدین جهت، بسیاری از افراد از ورق‌های کریستال به جای شیشه‌ها استفاده کرده، و رضایت‌مند هستند. برای آشنایی بهتر با ورق‌های کریستال، به توضیح در باب ویژگی‌ها و مزایای استفاده از این نوع پلاستیک خواهیم پرداخت.

ویژگی‌ها و کارایی ورق‌ کریستال
همانگونه که گفته شد، ورق کریستال از پلاستیک بوجود آمده‌اند. شاید در ابتدا تصور کنید که مقاومت بسیار پایینی دارند و نمی‌توان به جای شیشه از این محصول استفاده کرد. این تفکر بسیار غلط است! زیرا تولید ورق کریستال از پلاستیک‌هایی ضخیم و محکم بدست آمده است. در نتیجه، مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار مستقیم دارند. بدین جهت، استفاده از ورق کریستال به جای شیشه، توصیه می‌گردد.
مقاومت ورق کریستال به اندازه‌ای است که قابلیت نشکن دارد. در نتیجه، هیچ‌گونه آسیبی به ورق کریستال وارد نخواهد شد و برخلاف شیشه معمولی، نمی‌شکنند. این نوع ورق کریستال ایمنی، از وزنی سبک نسبت به شیشه‌های معمولی برخوردار است. در نتیجه حمل و نقل ورق‌های کریستال، بسیار آسان خواهد بود.

نصب ورق‌های کریستال در چارچوب پنجره، آسان خواهد بود. بدین جهت، افراد می‌توانند پس از انتخاب سایز و اندازه دلخواه و مناسب، ورق‌های کریستال را به آسانی نصب کنند. دوام این نوع محصول، در برابر تمامی شرایط آب و هوایی بالا است. بدین منظور، در هوای بسیار گرم و یا هوای بارونی، تغییر حالت نداده و به همان شکل اولیه باقی خواهند ماند.
علاوه بر دوام بالای ورق‌های کریستال، مقاومت در برابر انواع صوت و حرارت، از جمله ویژگی‌های بارز و مثبت این محصول به شمار می‌آید. بدین جهت شما می‌توانید با نصب ورق کریستال، از دمای هوا و صداهای فضای بیرون در امان بمانید.
ورق کریستال در اثر گذشت زمان نیز دچار آسیب نشده و تغییر حالت نمی‌دهد. در نتیجه افراد می‌توانند برای سالیان متمادی از این محصول استفاده کنند بدون آنکه نگران کدر شدن رنگ ورق کریستال باشند! علاوه بر آن، ورق کریستال تا حدودی در برابر اشعه‌های ماورای بنفش و مضر خورشید مقاوم است و محافطت می‌کند.



در نتیجه اگر خواهان خریداری ورق کریستال هستید، می‌توانید با انتخاب هریک از اندازه‌های تولیدی این نوع ورق، از مزایای شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید. قیمت ورق کریستال در مقایسه با مزیت‌های بی‌شمار این محصول، بسیار ناچیز است. بنابراین می‌توانید با تقبل هزینه‌ای کم، سال‌های متمادی از ویژگی‌های منحصر به فرد ورق‌های کریستالی استفاده کنید. در ادامه مطلب، به بررسی کاربرد ورق کریستال خواهیم پرداخت تا آشنایی بیشتری در این باره صورت گیرد.

کاربرد ورق کریستال
این محصول به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد نسبت به شیشه معمولی، مورد استفاده زیادی قرار گرفته است. برای مثال از جمله کاربرد ورق کریستال، در ساخت ماکت می‌باشد. همچنین برای انواع دکوراسیون‌های داخلی و تزئینات، از ورق کریستال استفاده می‌کنند.
پرکاربردترین مکان برای استفاده از ورق کریستال، انواع سقف‌های کاذب است. در ساخت سقف‌های کاذب، از ورق کریستال بهره می‌برند. زیرا ورق‌های کریستال به عنوان عایق، از مقاومت بالایی در برابر انواع رطوبت و حرارت برخوردار هستند. بدین منظور، استفاده از این نوع ورق در ساخت سقف کاذب ساختمان‌ها، رایج است.

از کاربرد ورق کریستال می‌توان به ساخت و تولید انواع استندهای تبلیغاتی اشاره کرد. علاوه بر آن، استفاده از ورق کریستال در موارد تزئینی، بسیار رایج است. همچنین در شرکت‌های مختلف، از انواع ورق کریستال برای روکش لامپ‌های سقفی استفاده می‌کنند. استفاده از ورق کریستال در تزئین و ساخت انواع حمام و سرویس بهداشتی، صورت می‌گیرد.
باتوجه به مطالب بیان شده، ورق کریستال از ویژگی‌ها و کاربردهای بسیار فراوانی برخوردار است. بدین منظور، تهیه این محصول سودمند واقع می‌شود. اما لازم است در هنگام خرید ورق کریستال، به برخی از نکات مهم توجه شود. در ادامه به توضیحی در باب راهنمای خرید ورق کریستال، خواهیم پرداخت.



راهنمای خرید ورق کریستال
خرید ورق کریستال باید از شرکتی معتبر و باتجربه صورت گیرد. در غیر این صورت، امکان غیراصل بودن ورق خریداری شده نیز می‌باشد. شرکت‌های تولیدی باسابقه، برای افزایش رضایت و آسودگی خاطر مشتریان خود، محصول ارائه شده را تضمین می‌کنند. علاوه بر تضمین کیفیت محصول ارائه شده، تضمین قیمت کالا نیز حائز اهمیت است. در نتیجه، مشتری از قیمت مناسب محصول خریداری شده اطمینان حاصل کرده و صاحب ورق کریستال باکیفیتی نیز خواهد شد.
علاوه بر ضمانت شرکت تولیدی، ارائه برترین و بهترین برندهای موجود ورق کریستال، باید در راستای کار شرکت باشد. بدین جهت شرکت تابش شاپ، توانسته با ارائه تعداد بالایی از ورق‌های کریستال، به جذب مشتریان بی‌شماری بپردازد. تابش شاپ، از جمله مراکز خریداری ورق‌های کریستال به شمار می‌رود که به تضمین کالاهای خود می‌پردازد تا خریداران با خیالی آسوده، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است که ورق کریستال تفاوت‌هایی جزئی با پلکسی گلس نیز دارد. در هنگام خرید ورق کریستال، باید به وزن ورق، تفاوت در نحوه برش‌دهی محصول و برخی از تفاوت‌های ظاهری کوچک توجه شود تا اشتباها جایگزین ورق کریستال، پلکسی گلس نیز خریداری نشود.
باتوجه به نکات گفته شده، ورق کریستال به علت ایمنی بالا در برابر ضربه و مقاومت در برابر انواع دمای هوا، توانسته محبوبیت بیشتری نسبت به شیشه معمولی داشت باشد. بدین جهت، اشخاص خواهان استفاده از ورق کریستال هستند. اگر که به دنبال اندازه‌ای متفاوت از ورق‌های کریستال می‌باشید، می‌توانید با انواع برش‌های لیزری، ورق کریستال را به اندازه دلخواه خود درآورده و استفاده کنید. استفاده از این نوع ورق، مزیت‌های بیشتری نسبت به شیشه معمولی را به همراه خواهد داشت.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها