کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از او شکایت کرده‌ام، اما فعلا در فدراسیون می‌ماند!

واکنش رئیس شطرنج به ادعاهای جنجالی پریدر

2 خرداد 1402 ساعت 18:33


گروه ورزشی: فدراسیون شطرنج که این روزها میزبان مسابقات غرب آسیاست، در روزهای اخیر درگیر برخی حواشی به دلیل مصاحبه جنجالی نایب رئیس خود هم شده است. شادی پریدر قهرمان سابق شطرنج که نایب رئیس فدراسیون هم به شمار می‌رود، در اظهارنظری عجیب علیه تامینی، رئیس فدراسیون مدعی شده بود خلاف‌های او را رو می‌کند. نایب رئیس فدراسیون شطرنج حتی عنوان کرده از سوی برخی افراد مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. 

حسن تامینی در نشست خبری امروز خود در این خصوص گفت: "پریدر موضوعاتی را مطرح کرده که من می‌گویم تشویش اذهان عمومی کرده است. ارگان‌هایی خارج از وزارت ورزش هم ما را خواستند و من هم موضوع را با آنها مطرح کردم. پریدر باید حضور داشته باشد و خودش پاسخگو باشد. ما چند پریدر داریم که بخواهیم وی را هم از دست بدهیم. او‌ حق ندارد خیلی از مسائل را رسانه‌ای کند. من چند راه بیشتر نداشتم و یکی از آنها قطع همکاری با وی بود."

وی در رابطه با اینکه بحث استعفایش مطرح شده بود، عنوان کرد: "خواستم بروم که استان‌ها از من خواستند بمانم. گفتم پس با این شرایط خانم پریدر را باید محدود کنیم که برخی‌ها از من خواستند تا زمان بدهم. مدتی بعد هم پریدر ابراز پشیمانی کرد تا اینکه اتفاقات اخیر در کرمان افتاد. رشیدی را پریدر معرفی کرد تا به هیئت رئیسه بیاید، اما نمی‌دانم در کرمان چه اتفاقی افتاد! کسی درگیری را ندیده بود و پریدر توقع داشت که من با رشیدی برخورد کنم و او را برکنار کنم و من درخواست کردم که مستندات ارائه شود. پریدر زیر بار نرفت و سعی کرد که من را متهم کند. من تمام موارد را به نهادهای نظارتی اعلام کردم تا این موضوع را بررسی کنند. پریدر در مصاحبه خود موضوعی را مطرح کرده که بار حقوقی دارد. تلاشم این است که این استاد بزرگ را حذف نکنیم اما با این برخوردها مجبور هستیم که یک کاری کنیم. به این نتیجه رسیدم که بخشی از اتهامات به شخص من زده شده است. من در سازمان قضایی از وی شکایت خواهم کرد تا مستندات را ارائه کند و در نهایت متهم اصلی مشخص شود."

رئیس فدراسیون شطرنج در خصوص اینکه تکلیف ادامه همکاری با پریدر چه می‌شود، گفت: " نظر شخصی من حذف خانم پریدر نیست و نمی‌خواهم شطرنج از حضور وی محروم‌ شود، اما نوع نگاه وی قابل تحمل نیست. هنوز تصمیم قطعی درمورد ماندن یا نماندن وی نگرفته‌ایم. من شکایت کرده‌ام اما پریدر همچنان به کار خود در فدراسیون ادامه خواهد داد."


کد مطلب: 405463

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405463/واکنش-رئیس-شطرنج-ادعاهای-جنجالی-پریدر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir