به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب : ۴۰۵۴۸۹
فرماندار موفق فلوریدا از طریق توییتر اعلام کانداتوری کرد

رقیب جدی دونالد ترامپ از فلوریدا آمد؛ ران دسانتیس

گروه بین‌الملل: ران دسانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا، وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شد تا با دونالد ترامپ، رقابت درون حزبی را آغاز کند.
رقیب جدی دونالد ترامپ از فلوریدا آمد؛ ران دسانتیس
به گزارش بی بی سی، رسانه‌های آمریکا گزارش کرده‌اند ران دسانتیس،‌ فرماندار ۴۲ ساله ایالت فلوریدا، رسما وارد رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ شده است. او جدی‌ترین رقیب ترامپ در رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان محسوب می‌شود و عملکرد بسیار موفقش در ایالت فلوریدا و همچنین به دلیل جوانی‌اش، از محبوبیت نسبتا بالایی برخوردار است.
از او که یک جمهوری‌خواه است به عنوان جدی‌ترین رقیب دونالد ترامپ برای کسب نامزدی این حزب یاد می‌شود. نامزدهای دو حزب جریان اصلی آمریکا - جمهوری‌خواه و دموکرات - در سال پیش از انتخابات سراسری، رقابت‌های درون حزبی خود را آغاز می‌کنند و پس از برگزاری میتینگ‌های ایالتی، مناظره‌های رسانه‌ای و رای‌گیری‌های حزبی در سطح ایالت‌ها، در صورت پیروزی، وارد کارزار نهایی انتخابات می‌شوند تا با رقیب اصلی خود از حزب مقابل نبرد بر سر تصاحب کاخ‌سفید را کلید بزنند. 
آن طور که رسانه‌های آمریکا گزارش کرده‌اند آقای دسانتیس اعلام نامزدی خود را رسما در یک میتینگ توییتری که قرار است ایلان ماسک، مالک توییتر و تسلا هم در آن حضور داشته باشد علنی خواهد کرد. 
شبکه ان‌بی‌سی آمریکا می‌گوید ویدیو اعلام نامزدی آقای دسانتیس هم قرار است ساعتی بعد از اظهارات رسمی او در توییتر، منتشر شود. 
به گفته ایلان ماسک، این «نخستین بار» خواهد بود که یک نامزد انتخابات آمریکا، ورود رسمی خود به کارزارها را از طریق امکان جدید توییتر به نام اسپیس - Space - اعلام خواهد کرد. 
اگر چه توییت مستقیم ایلان ماسک در این باره و حضور شخصی او در این میتینگ اسپیس گمانه‌زنی‌ها درباره حمایت او از کاندیداتوری ران دسانتیس را بالا برده اما ایلان ماسک رسما در این باره چیزی نگفته و حضور او به عنوان مالک توییتر می‌تواند تنها نقش میزبانی او از چنین رویداد مهمی و همچنین تبلیغ برای توییتر به عنوان یک تریبون ملی و رقیب با رسانه‌های گروهی آمریکا محسوب شود. 
البته ایلان ماسک پیش‌تر علنا از ران دسانتیس و کاندیداتوری او در انتخابات ۲۰۲۴ حمایت کرده بود. او در ماه نوامبر گذشته در توییتر نوشته بود که شخصا ترجیح می‌دهد از نامزدی حمایت کند که به زعم او «معقول و میانه‌رو» باشد.
شبکه ان‌بی‌سی می‌گوید میتینگ امروز - چهارشنبه ۲۴ مه - در اسپیس توییتر را دیوید ساکس، کارآفرین سرشناس دنیای فناوری و از حامیان ران دسانتیس، مجری‌گری خواهد کرد. 
دسانتیس در چند ماه گذشته هر روز به نوعی در صدر اخبار آمریکا بوده است. 
هفته گذشته ران دسنتیس قوانینی را امضا کرد که به موجب آنها کودکان در فلوریدا از دریافت رسیدگی پزشکی مربوط به افراد ترنسجندر منع می‌شوند. او همچنین دیدن نمایش‌های درگ‌ کویین‌ها را برای آنها ممنوع و استفاده از ضمایر جنسیتی را در کلاس‌های درس محدود کرده است.
در مقام فرماندار فلوریدا مصوبه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن شهروندان هفت کشور از جمله ایران و چین از خرید آنچه این ایالت «زمین‌های حساس» تلقی می‌کند، منع خواهند شد. این لایحه به نام «اس‌بی ۲۶۴» خرید ملک را برای شهروندان روسیه، ایران، چین، کره شمالی، کوبا، ونزوئلا و سوریه محدود می‌کند.
به گزارش «میامی هرالد» زمین‌های کشاورزی و هر زمینی در فاصله ۱۶ کیلومتری پایگاه نظامی یا تاسیسات زیربنایی حساس مثل بنادر، فرودگاه‌ها و سامانه‌های تصفیه فاضلاب مشمول این قانون ایالتی فلوریدا می‌شوند.
اگر شهروند یکی از این کشورها از قبل صاحب این نوع املاک باشد، باید آن را ثبت کند یا با جریمه و مصادره زمین روبرو ‌می‌شود.
با وجود این، احتمالا جنجالی‌ترین و خبرسازترین تصمیم او، نبرد قانونی با والت دیزنی بر سر شهرک تفریحی و شهر بازی دیزنی در فلوریدا است.
فرماندار فلوریدا، چندی پیش لایحه‌ بحث‌برانگیزی را امضا کرد که به موجب آن وضعیت خودگردان مجموعه تفریحی والت دیزنی ورلد در این ایالت لغو می‌شود. 
این شامل توانایی اخذ مالیات، ساخت جاده، کنترل آب و برق و اداره آتش نشانی داخلی بود.
این اقدام در تلافی برای مخالفت دیزنی با لایحه ایالتی به نام 'از همجنسگراها حرف نزن' تلقی شد. این نزاع خیلی زود به دادگاه کشیده شد و دیزنی و فرماندری فلوریدا علیه یکدیگر شکایت کردند. پس از بالاگرفتن این اختلاف والت دیزنی طرح ۸۶۷ میلیون دلاری در فلوریدا را متوقف کرد.
این پروژه قرار بود در مرکز شهر لیک نونا، در نزدیکی شهر اورلاندو احداث شود و انتظار می‌رفت دست کم ۲۰۰۰ فرصت شغلی جدید برای ایالت فلوریدا دست و پا کند.
اکنون انصراف دیزنی از این سرمایه‌گذاری عظیم می‌تواند ران دسانتیس را با انتقادهای تندی روبرو کند و او را که به نظر می‌رسد با مانور بر شعارها و مطالبات راست‌گرایانه تلاش دارد خود را جایگزین مناسبی برای دونالد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه معرفی کند به دردسر بیاندازد. یکی از بزرگترین مجموعه‌های سرگرمی-اقامتی والت دیزنی در نزدیکی شهر اورلاندو فلوریدا است.
ناظران فضای سیاسی آمریکا می‌گویند آقای دسنتیس جاه‌طلبی سیاسی‌اش را چندان بروز نمی‌دهد اما همه این اقدام‌ها بخشی از تلاش او برای جذب رای‌دهندگان جمهوری‌خواه به ویژه محافظه‌کاران و سنتی‌های آنهاست. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند بعد از دونالد ترامپ، دسنتیس انتخاب اول رأی‌دهندگان هوادار حزب جمهوری‌خواه خواهد بود. او نفوذ و قدرتی در حد یک ستاره دارد و توانسته از ماه مارس بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی جذب کند.

 
برچسب ها: ران دسانتیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها