کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد خفیف شاخص کل در نخستین هفته خردادماه

3 خرداد 1402 ساعت 16:49


گروه اقتصادی:معاملات این هفته بازار سرمایه نشان می‌دهد، اهالی بورس همچنان در ترس ریزش بازار قرار دارند و در حال حاضر، شرایط بازار سهام را مناسب ورود نمی‌دانند. همین امر سبب شد تا در این هفته بورسی‌ها شاهد ارزش معاملات پایین و خروج نسبی پول حقیقی‌ها از بازار سهام باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی معاملات بورس اولین هفته خردادماه نشان می‌دهد بازار سرمایه هرچند در این هفته نقشه‌ای عموما سبزرنگ را تشکیل داد اما روند صعودی نماگر اصلی بازار سهام کم‌فروغ بود. چرا که با وجود چهار روز مثبت متوالی نماگر‌های بورس، شاخص کل در هفته جاری تنها ۱.۰۳ رشد کرد.به این ترتیب شاخص کل طی هفته جاری توانست از دو میلون و ۳۲۱ هزار واحد به دو میلیون و ۳۴۵ هزار واحد برسد.

اما رشد شاخص هم‌وزن در این هفته نسبت به شاخص کل بیشتر بود که نشان از بالا رفتن قیمت سهم‌های کوچک بازار دارد. بر این اساس طی معاملات این هفته بازار سهام، شاخص هم‌وزن خود را از ارتفاع ۷۶۰ هزار و ۹۷۳ واحد به ۷۹۲ هزار و ۹۰۷ واحد رساند. به این ترتیب شاخص شرکت‌های کوچک بازار سرمایه در اولین هفته خردادماه ۴.۱۹ درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد
طی معاملات هفته جاری، ارزش معاملات خرد بازار سهام به طور میانگین روزانه ۱۲ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان بود. به طوری که ارزش معاملات خرد بازار سهام در روز شنبه ۱۲ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان، یکشنبه ۹ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان، دوشنبه ۱۵ هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۱۳ هزار و ۸۰ و روز چهارشنبه ۱۱ هزار و ۷۸ میلیارد تومان بود.باید خاطرنشان کرد بازار سهام برای تثبیت روند صعودی خود نیازمند افزایش ارزش معاملات است. چراکه ارزش معاملات این هفته بازار سهام مانند هفته گذشته پایین بود.

ورود و خروج پول حقیقی
بررسی شاخص‌های ورود و خروج پول حقیقی‌ها در این هفته بازار نشان می‌دهد که بازار سهام در روز شنبه، یکشنبه و چهارشنبه شاهد به ترتیب خروج ۷۹۸ میلیارد تومان، ۱۱۵ میلیارد تومان و ۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی بوده است. همچنین طی این هفته سرمایه‌گذاران در روزهای دوشنبه شاهد ورود پول حقیقی به میزان حدود ۵۶۵ و سه‌شنبه ۲۳۰ میلیارد تومان به بورس بودند.در مجموع، بازار سرمایه در این هفته شاهد خروج ۸۹ میلیارد تومان پول حقیقی بود. همین امر نشان می‌دهد، بازار سهام در حال دوگانگی قرار دارد. چرا که تا حدودی رشد این هفته بازار را نیز می‌توان به خاطر گزارش‌های سالانه خوب شرکت‌ها بورسی در سایت کدال دانست.همان‌طور که گفته شد، باید تاکید کرد، بازار سهام برای تشکیل روند صعودی جدید نیازمند ورود پول‌های درشت و افزایش ارزش معاملات است.


کد مطلب: 405563

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405563/رشد-خفیف-شاخص-کل-نخستین-هفته-خردادماه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir