به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۰۵۶۰۶
با فرماندهی مخبر، شکست دولت در حوزه اقتصاد قطعی است

نمی‌توانیم به صورت‌ مردم نگاه کنیم

نمی‌توانیم به صورت‌ مردم نگاه کنیم
گروه سیاسی: نماینده اصفهان در مجلس تاکید کرد: به نظرم آقای رئیسی باید پیش از اینکه دست به تغییر و تحول در میان وزرا و بخش‌های دیگر می‌زد، در مورد ایشان تدبیری می‌کرد.
حجت‌الاسلام حسین میرزایی  در پاسخ به این سوال که طی هفته‌های گذشته زمزمه‌هایی از انتقادات نسبت به عملکرد اقتصادی آقای مخبر به عنوان فرمانده تیم اقتصادی دولت شنیده شد اما مجلس امکان نظارت بر معاون اول را ندارد، حتی از برخی نمایندگان مخالف استیضاح فاطمی امین شنیده می‌شد که از تعابیری همچون «امروز استیضاح مخبر بود نه فاطمی امین» یا «فاطمی امین، قربانی عملکرد مخبر شد» استفاده می‌کردند، آیا این انتقاد را وارد می‌دانید؟، گفت: تقریبا چند ماه از آغاز به کار دولت گذشته بود و با مشاهده عملکرد اقتصادی دولت و ترکیب تیم اقتصادی و سوابق آقای مخبر، در آن زمان یک توییت را نوشتم (البته الان دیگر در توییتر چیزی نمی‌نویسم و در ویراستی فعالیت دارم) با این مضمون که: «آقای رئیسی! اگر فرمانده اقتصادی دولت آقای مخبر است، شکست شما در حوزه اقتصاد قطعی است.» الان بیش از یکسال و چند ماه از آن حرف گذشته و بر همگان واضح شده است که آقای مخبر توان فرماندهی اقتصادی دولت را در این شرایط جنگ اقتصادی که ما داریم، ندارد.
وی ادامه داد: هر روز یک گوشه‌ای از این بازارهای ما، سیاست‌های پولی مالی، بازار مسکن، بازار خودرو، نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی دچار یک نوسان و تنش‌هایی می‌شود که علی‌القاعده لنگرگاه تمام فضای اقتصادی ما برمی‌گردد به تیم اقتصادی دولت و آن هم باز‌می‌گردد به فرمانده‌شان.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه عنوان کرد: من نمی‌دانم تا چه مقدار ما باید حوصله کنیم برای ضرر و زیان‌هایی که احیاناً این فرماندهی نامناسب بخواهد اولا به مجموعه کشور و مردم عزیزمان که واقعا شرمنده‌شان‌ هستیم و یک وقت‌هایی نمی‌توانیم به صورت‌شان نگاه کنیم و از سوی دیگر به دولت و مجموعه نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی وارد کند.
میرزایی همچنین در پاسخ به این سوال که «الان دولت در آستانه اتمام دو سالگی است و نیمی از عمر دولت سپری شده است، به نظر شما این مساله تغییر همچنان نیاز است یا دیگر زمان از دست رفته؟ آیا دولت گزینه توانمندی دارد که بتواند جایگزین کند؟»، ابراز داشت: ببینید معاون اول باید فردی باشد که با آقای رئیس‌جمهور بتواند کار کند، بنابراین ما نمی‌توانیم برای آقای رئیس‌جمهور خط مشی تعیین کنیم که چه کار کنید یا چه کار نکنید، اما این ضرورت درخصوص تغییر را حس می‌کنیم. ما دوستدار موفقیت نظام، دولت و کشور عزیزمان هستیم و فرقی هم ندارد که کدام جناح باشد، موفقیت کشور خواست همه است.
وی تصریح کرد: ما می‌توانیم بگوییم که آقا با این معاون اولی که دارید و عملکردی هم که طی دو سال گذشته داشته است، شما کار خاصی نخواهید کرد. اینکه جایگزینش چه کسی باشد، خودشان باید تدبیر کنند.
مرجع : خبرگزاری ایلنا
برچسب ها: دولت رئیسی

۱۴۰۲/۰۳/۰۳ ۲۱:۲۶
همه نمایندگان شبیه همید. هیشکی به شما اعتماد نداره. ما مردم دیگه شما را قبول نداریم. (430501)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ۱۸:۰۷
نمی‌توانی به صورت مردم نگاه کنی خب راه حل ساده است. عینک آفتابی بزن. (430593)
علیرضا
Romania
۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ۱۸:۱۱
نیازی نیست مخبر را بشناسید یا با ایشان کارکرده باشید کافی است، نیم ساعت با او در حوزه‌های مختلف بویژه مسائل اقتصادی و مدیریتی صحبت کنید خیلی زود به این نتیجه می رسید ایشان انسانی سالم، صادق، مومن و البته فاقد نگاه پیچیده و روش‌مند و علمی به حوزه‌های مختلف بویژه مدیریت است. او کسی است که برای حل مشکلات اقتصادی در روزهای اول مدیریت در دولت رئیسی‌شخصاً به مغازه‌ها سر می زد تا احمدی نژاد در این خصوص تنها نباشد (430594)
۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۱۳:۱۰
اگه محسن خان رضایی؛ یا سعید جان جلیلی یا عبید زاکانی رییس جمبور شده بودن، دیگه اینهمه مشکلات نداشتیم. (430732)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها