کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرمانده گروه واگنر: جنگ اوکراین برای روسیه نتیجه معکوس به بار آورده است

۲۰ هزار مزدور و مجرم گروه روسی واگنر در باخموت کشته شدند

نيروهای روسيه، غيرنظاميان اوکراینی را نيز قتل‌عام کرده‌اند

4 خرداد 1402 ساعت 2:33

گروه بین‌الملل: يوگنی پريگوژين، رئيس گروه شبه‌نظامی «واگنر»، در مصاحبه‌ای گفت: بيش از ۲۰ هزار نيروی اين شرکت و حدود ۲۰ درصد از ۵۰ هزار زندانی و مجرمانی که برای جنگ در اوکراين اجير کرده­‌ است در نبرد طولانی شهر باخموت در شرق اوکراين کشته شده­‌اند.


اين تعداد بسيار بيشتر از شش هزار نفری است که وزارت دفاع روسيه تاکنون به عنوان رقم تلفات آن کشور در جنگ اوکراين اعلام کرده‌­است و حتی از تلفات ارتش اتحاد شوروی در دوران اشغال افغانستان در سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۹ که رقم رسمی آن ۱۵ هزار نفر اعلام شده نيز بيشتر است.
کارشناسان غربی تخمين می­‌زنند که تلفات نيروهای روسيه در نبرد ۹ ماهه باخموت ده‌ها هزار نفر و بخش قابل توجهی از اين تعداد مجرمانی بودند که بدون آموزش کافی به جبهه اعزام شدند.

مزدوران گروه واگنر و نیروهای پوتین، شهر باخموت را به یک ویرانه مبدل کردند!

مزدوران گروه واگنر در کنار سربازان ارتش روسیه در جنگ اوکراین شرکت دارند و گفته شده است که عملیات شهر باخموت عمدتا با این گروه بوده است. این افراد عمدتا از مجرمان زندان‌های روسیه بوده‌اند که در برابر شرکت در عملیات جنگی علیه اوکراین، به آنان وعده آزادی از حبس داده می‌شود. پریگوژین گفته است که نیمی از کشته‌شدگان این عملیات مجرمان اعزامی بوده‌اند. او در مصاحبه‌ای که به طور گسترده در رسانه‌‌های اجتماعی منتشر شده است که برای روسیه، تهاجم به اوکراین نتیجه معکوس به بارآورده است.
او گفت که هدف روسیه غیرنظامی کردن اوکراین و جلوگیری از نزدیکی آن با غرب بود اما این جنگ منجر به شرایطی شد که اوکراین از سراسر جهان کمک تسلیحاتی دریافت می‌کند. در روزهای اخیر دولت روسیه اعلام کرد که سرانجام شهر باخموت را پس از چند ماه جنگ به تصرف درآورده است. اوکراین تلویحا تصرف بخش عمده این شهر ویران شده را تایید کرده هرچند گفته است که نیروهای نظامی این کشور همچنان در بخش‌های کوچکی از شهر به مقاومت ادامه می‌دهند. روسیه در ماه‌های پس از جنگ با ناکامی‌های متعددی مواجه شد و سقوط باخموت را به عنوان پیروزی بزرگ قلمداد کرده است.
يوگنی پريگوژين در بخش ديگری از مصاحبه با کنستانسين دوگلف، کارشناس سياسی طرفدار کرملين، گفت: تهاجم نظامی روسيه که هدف آن «غيرنظامی کردن» اوکراين بود نتيجه معکوس داده است، چون ارتش اوکراين با کمک­‌های تسليحاتی غرب اکنون نيرومندتر از گذشته است. او همچنين گفت نيروهای روسيه در اين جنگ غيرنظاميان اوکراینی را نيز قتل عام کرده‌اند، موضوعی که کرملين همواره آن را تکذيب کرده­‌ است. پريگوژين، از سرمايه‌داران مرتبط با ولاديمير پوتين، ر‌ئيس‌جمهور روسيه است که به خاطر سخنان تند و پرخاشگری و درعين حال مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس شهرت دارد.
او در دو ماه اخير با انتشار سخنرانی­‌های ويدئويی از نقاطی در نزديکی جبهه­ باخموت بارها به فرماندهان ارتش روسيه تاخت و وزارت دفاع را متهم کرد که برای نيروهای شرکت واگنر اسلحه و مهمات کافی نمی‌فرستد.
رئیس این گروه شبه‌نظامی حتی چند بار تهديد کرد که اگر اين مشکل حل نشود نفرات واگنر از باخموت عقب­‌نشينی خواهند کرد که به ادعای او موجب شکست سنگين ارتش روسيه خواهد شد.
يوگنی پريگوژين در ادامه اين مصاحبه خاطرنشان کرد که ارتش اوکراين با توجه به کمک­‌های تسليحاتی که از غرب دريافت کرده ممکن است در ضدحمله خود بتواند نيروهای روسيه را از شرق و جنوب شرقی اوکراين و حتی ناحيه کريمه بيرون براند. او افزود: «حالت بدبينانه اين است که اوکراين با توجه به نيروهايی که آماده و موشک‌هايی که دريافت کرده است يک ضدحمله گسترده انجام دهد. آن‌ها به کريمه حمله می­‌کنند و تلاش خواهند کرد با منهدم کردن پلی که اين شبه‌جزيره را به خاک روسيه متصل می­‌کند خطوط تدارکاتی ما را قطع کنند. بنابراين ما بايد برای يک جنگ سخت آماده شويم.»
روسيه روز شنبه اعلام کرد که شهر باخموت را کاملا تصرف کرده است ولی ستاد نيروهای مسلح اوکراين روز چهارشنبه اعلام کرد که نبرد در اين شهر ادامه دارد و فرمانده نيروی زمينی اوکراين نيز بدون ارائه جزييات بيشتر گفت که واحدهای ارتش اين کشور در اطراف باخموت پيروزی­‌هايی به دست آورده­‌اند.

حملات پهپادی به استان بلگورود روسیه
همزمان، وياسلاو گلادکف، فرماندار استان بلگورود روسيه واقع در جوار مرز با اوکراين، روز چهارشنبه در شبکه تلگرام گفت در طول شب گذشته تعداد زيادی پهپاد مهاجم توسط پدافند ضدهوايی روسيه بر فراز اين استان رهگيری و منهدم شده‌اند و روز چهارشنبه نيز يک پهپاد در حومه شهر بلگورود، مرکز اين استان، سرنگون شده­ است.
او افزود که اين حملات هيچ تلفاتی نداشته ولی تعدادی ساختمان مسکونی و دولتی و تعداد نامشخصی خودرو آسيب ديده‌اند. گلادکف در يک جلسه پرسش و پاسخ مجازی با جمعی از ساکنان اين استان نظر يکی از شرکت‌کنندگان را تایيد کرد که عملکرد نيروهای مسلح روسيه در اين منطقه «جای بحث دارد.»
سرگی شويگو، وزير دفاع روسيه، تاکيد کرد که در آينده با حملاتی نظير آنچه که در روزهای اخير در نواحی مرزی استان بلگورود روی داد «با سرعت و شدت» برخورد خواهد­ شد.
به گقته مقامات محلی، در عمليات رخنه مسلحانه از خاک اوکراين به نواحی مرزی استان بلگورود در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۲ نفر از ساکنان منطقه مجروح شده و يک زن سالخورده هنگام تخليه منطقه جان خود را از دست داد.
هنوز جزييات دقيق رخنه مسلحانه از خاک اوکراين و واکنش نيروهای روسيه به اين عمليات مشخص نشده است.
مسکو اوکراين را مسئول اين جمله معرفی کرده­‌ است ولی مقامات اوکراينی می‌گويند اين عمليات توسط گروه‌های شبه­‌نظامی مخالف کرملين انجام شده که همه نفرات آن‌ها شهروندان روسيه هستند.
 


کد مطلب: 405654

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405654/۲۰-هزار-مزدور-مجرم-گروه-روسی-واگنر-باخموت-کشته-شدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir