به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ساعت ۰۳:۲۶
کد مطلب : ۴۰۵۶۵۹
اسماعیلی منع فعالیت خوانندگان پاپ را «جوسازی» خوانده بود

سه خواننده پاپ اظهارات وزیر ارشاد را رد کردند

گروه هنری: سه خواننده موسیقی پاپ اظهارات وزیر ارشاد جمهوری اسلامی که خبر منع فعالیت برخی خوانندگان پاپ را «جوسازی» خوانده بود، رد کردند.
سه خواننده پاپ اظهارات وزیر ارشاد را رد کردند
امیر مقاره، امید حاجیلی و رضا صادقی به طور جداگانه به تکذیب محمدمهدی اسماعیلی درباره ممنوعیت فعالیت‌شان واکنش نشان دادند. رضا صادقی در حساب اینستاگرام خود نوشت که خبر رسانه‌ها درباره منع فعالیت تعدادی از خوانندگان پاپ از جمله خود او «صحیح» است.
او خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «اگر بنده ممنوع الکار نیستم پس چرا جلوی فروش بلیط شهر سمنان گرفته شده و هیچ کس پاسخگو نیست؟ چرا از بیست اردیبهشت تمام فعالیت‌های من رو متوقف کردن و جوابی هم از کسی نگرفتم؟»  امید حاجیلو، دیگر خواننده پاپ، نیز در واکنش به اظهارات محمد مهدی اسماعیلی نوشت: «مدت‌هاست که ممنوع‌الکار هستم و تمام پیگیری‌های من، تهیه‌کننده و مدیر برنامه‌ام از دفتر موسیقی، معاونت هنری و حراست وزارت ارشاد بی‌نتیجه بوده است.» او خطاب به وزیر ارشاد افزود: «احتمالا دوستان زیرمجموعه شما اطلاعات صحیح و کاملی در اختیارتون قرار نمی‌دهند که شما این‌گونه تمام مشکلات و ممنوعیت‌ها را تکذیب می‌کنید.»
امیر مقاره نیز در حساب اینستاگرام خود نوشت: «دروغ تحویل مردم ندهید، یا بگویید که سلیقه شخصی بوده و درستش می‌کنیم، یا بگویید اطلاع نداشتم و صبح جمعه فهمیدم.» دو روز پیش رسانه‌ها به نقل از یک روزنامه‌نگار حوزه موسیقی نوشتند که رضا صادقی، محسن یگانه، امیر مقاره، بابک جهانبخش و امید حاجیلی از خوانندگان شناخته‌شده در ایران ممنوع‌الکار شده‌اند و برای صادقی و مقاره محدودیت خروج از کشور هم وضع شده است.
در پی انتشار این خبر، رضا صادقی و امیر مقاره خبر ممنوعیت فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی تایید کردند و محسن یگانه هم اعلام کرد که با هیچ رسانه‌ای گفت‌وگو نکرده و به این ترتیب مصاحبه منسوب به خود در خبرگزاری فارس درباره ممنوع‌الکار نشدنش را تکذیب کرد. اما وزیر ارشاد روز چهارشنبه گفت که در این موارد «ترتیب‌های روشنی» وجود دارد و «اگر مشکلی باشد به افراد اعلام می‌شود و اصلا مخفی نیست.»
با آغاز اعتراض‌های سراسری بعد از جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد در شهریور پارسال و حمایت جامعه هنری ایران از معترضان، موج محدودیت‌ها علیه هنرمندان حامی اعتراضات شدت گرفت. خبر منع فعالیت هنری خواننده‌های موسیقی پاپ در حالی منتشر می‌شود که وزیر ارشاد پارسال در بحبوحه اعتراض‌ها از هنرمندان موسیقی خواست که کنسرت برگزار کنند و برخی از خوانندگان پس از دعوت وزیر ارشاد برای شروع کنسرت‌ها با هدف «عادی‌سازی شرایط»، در زمستان گذشته روی صحنه رفتند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها