کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چین با روسیه دیدگاه استراتژیک مشترک دارد

4 خرداد 1402 ساعت 9:28


گروه بین الملل: در حالیکه روسیه در تلاش برای جلب حمایت دیگر کشورها از جنگ خود در اوکراین است، مخائیل میشوستین، نخست وزیر این کشور به چین سفر کرده است.
وی بالارتبه ترین مقام روسی است که از زمان حمله روسیه به اوکراین به پکن سفر کرده است.لی کیانگ، نخست وزیر چین، از همتای روسی خود در تالار بزرگ خلق در پکن استقبال کرد و گفت که دو کشور «دارای یک دیدگاه استراتژیک مشترک هستند.»مقامات چین و روسیه کشورهای غربی را به تلاش برای ایجاد «جهان یک قطبی» متهم کرده و گفته‌اند که هدف اقدامات آنان برای جذب سایر کشورها چند قطبی شدن جهان است.
دولت چین تاکید دارد که در جنگ اوکراین موضع بی‌طرفی اتخاذ کرده و انتقادهای کشورهای غربی از روابط نزدیک با روسیه را نادیده گرفته است.چین در حال حاضر بزرگترین خریدار انرژی از روسیه است که به خاطر تحریم‌های بین‌المللی با تخفیف در اختیار آن کشور قرار می‌گیرد.
حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در سال گذشته به حدود دویست میلیارد دلار رسید و دو طرف گفته‌اند در صدد افزایش این مبادلات هستند.
صادرات روسیه به چین عمدتا شامل مواد اولیه و واردات این کشور، انواع اقلام صنعتی مصرفی است که بخشی از آن به خاطر تحریم‌های غربی به سادگی گذشته در دسترس روس‌ها نیست.
 نخست وزیر این کشور در این سفر مجموعه‌ای از توافقنامه همکاری بین دو کشور را امضا کرد. قرار است او بعدا با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار کند.


کد مطلب: 405663

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405663/چین-روسیه-دیدگاه-استراتژیک-مشترک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir