به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۴۰۵۶۸۲

 پناهندگی ۵۵ روس فراری به آلمان 

 پناهندگی ۵۵ روس فراری به آلمان 
گروه بین الملل: از میان حدود ۲۵۰۰ سرباز روس فراری از جنگ تهاجمی روسیه علیه اوکراین که در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند، تنها ۵۵ نفر پاسخ مثبت دریافت کرده‌اند. در روسیه، مردان سنین ۱۸ تا ۴۵ سال مشمول نظام وظیفه هستند.
وزارت کشور آلمان در پاسخ به درخواست حزب چپ آلمان گفته است که تاکنون تنها به تعداد قلیلی از سربازان متمرد از شرکت در جنگ اوکراین پناهندگی داده است.بر اساس گزارش "شبکه تحریریه آلمان"، وزارت کشور آلمان اعلام کرد که از تقریباً ۲۵۰۰ درخواست پناهندگی، تنها ۵۵ مورد حکم قبولی دریافت کرده‌اند.
بر پایه آمار ارائه شده، از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تا پایان آوریل سال جاری میلادی، ۲۴۸۵ شهروند مرد روسی در سن خدمت سربازی از آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند.گفته می‌شود، در ۸۱۴ مورد درخواست‌ها تصمیم‌گیری شده است. از این تعداد ۵۵ درخواست تایید و ۸۸ درخواست رد شده است. همچنین ۶۷۱ پرونده باقی‌مانده در چارچوب "روند رسیدگی رسمی" قرار گرفته‌اند.وزارت کشور آلمان می‌گوید، منظور از این روند رسیدگی "تصمیم در چارچوب مقررات دوبلین" و یا "پس گرفتن درخواست پناهندگی" است.درخواست پناهندگی در ۱۶۷۱ پرونده هنوز در حال رسیدگی است.در روسیه، مردان در سنین ۱۸ تا ۴۵ سال مشمول نظام وظیفه می‌شوند.
در پاسخ وزارت کشور آلمان آمده است که متمردان از جنگ که نمی‌خواهند در جنگی که ناقض قوانین حقوق ملل است شرکت کنند، می‌توانند از آلمان درخواست پناهندگی کنند. رویه تصمیم‌گیری اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (بامف) با این وضعیت تطبیق داده شده است.
یان کورته، مدیر اول پارلمانی حزب چپ آلمان در پارلمان بوندستاگ آلمان، از شمار اندک تصمیم‌های مثبت درخواست‌های پناهندگی این متمردان انتقاد کرد و گفت: «وقتی بیش از ۱۰۰هزار مرد در سن نظام وظیفه روسیه را ترک می‌کنند و از شرکت در جنگ پوتین تمرد می‌جویند، اما فقط ۵۵ نفر از آنها تحت پوشش حفاظتی رسمی قرار می‌گیرند، بدان معناست که در اینجا خطای فاحشی در حال رخ دادن است.»کورته در انتقاد از رویه دولت آلمان گفت، دولت فدرال به‌رغم اعلام‌های پرطمطراق، هیچ کاری برای تشویق جوانان روس برای امتناع از جنگیدن در اوکراین انجام نمی‌دهد.
این سیاستمدار حزب چپ افزود که دولت آلمان با ارسال تسلیحات به اوکراین تلاش دارد ارتش پوتین را نابود کند، اما از فرار از خدمت متمردان جنگی حمایت نمی‌کند. او گفت دولت آلمان اکنون باید با شرکای اروپایی خود و کشورهای همسایه روسیه در مورد نحوه اعطای ویزا و حفاظت از مشمولان خدمت سربازی روسیه به توافق‌هایی برسد.
 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها