به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۴۰۵۶۸۶

مکافات جو بایدن برای دور دوم

مکافات جو بایدن برای دور دوم
گروه بین الملل: آیا بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری خیلی پیر است؟ اندیشکده بروکینگز در مقاله‌ای درباره وضعیت جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ نوشت: بیشتر آمریکایی‌ها اینطور فکر می‌کنند. اما اگر اشتباه بکنند چه؟ اگر بایدن آن‌ها را متقاعد کند که اشتباه فکر می‌کنند؛ آنوقت چه می‌شود؟
نتایج نظرسنجی‌ها وضعیت روشنی را نشان می‌دهد. یکی از نظرسنجی‌های یاهو به ما می‌گوید که ۶۷% از آمریکایی‌ها از جمله ۴۸% از دموکرات‌ها فکر می‌کنند که بایدن پیر‌تر از آن است که یک دور دیگر هم رییس‌جمهور شود و تنها ۳۵% باور دارند که کاملا هریس_معاون رییس جمهور_ آماده‌ی تکیه زدن بر جای رییس جمهور است. بالعکس، تنها ۴۲% فکر می‌کنند که رییس جمهور سابق آمریکا_ دونالد ترامپ_ برای ریاست جمهوری پیر است. در یک نظرسنجی تازه از ان. بی. سی ۷۰% پاسخ‌دهندگان گفته اند که جو بایدن نباید برای دور دوم رییس جمهور شود و باقی آن‌ها می‌گویند که سن این سیاستمدار دموکرات مهم‌ترین عامل برای تصمیم گیری است.
مردم نگرانی‌های خاص خودشان مربوط به سن و سال را دارند. در نظرسنجی یاهو،۷۰% از پاسخ‌دهندگان گفتند که شک و ریب‌هایی در مورد سلامت جسمی و روانی بایدن دارند که ۵۰% درصد از آن‌ها دقیقا در مورد وضعیت روانی بایدن نگران بودند. به تازگی نظرسنجی واشینگتن دریافته است که ۳۳% از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند جو بایدن سلامت کافی برای رییس جمهور شدن را دارد و تنها ۳۲% فکر می‌کردند که او تیزهوشی لازم برای شغل ریاست جمهوری را از دست نداده است. بالعکس ۶۵% آمریکایی‌ها باور دارند که ترامپ سلامت جسمانی لازم و ۵۴% هم بر این عقیده‌اند که او تیزهوشی لازم را نیز برای رییس جمهور شدن دارد.
نیکی هیلی، سفیر سابق و نامزدی برای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری این مسئله را به صریح لهجه‌ترین حالت ممکن بیان می‌کند:
«او اعلام کرده که دوباره در ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد و من فکر می‌کنم همه‌ی ما می‌توانیم خیلی روشن مبتنی بر واقعیت بگوییم که اگر به بایدن رای می‌دهید؛ دارید روی کاملا هریس حساب باز می‌کنید، چون خیلی فکر بعیدی است که بایدن ۸۶ سالگی‌اش را ببیند.».
اما واقعا بایدن قبل از ۸۶ سالگی‌اش یعنی اخرین سال دور دومش خواهد مرد؟ جدول مرگ و میر که توسط اداره تامین اجتماعی، می‌گوید میانگین مرد‌هایی که در ۸۲ سالگی هستند ۶۷% شانس زندگی دارند- این یعنی بایدن می‌تواند یک دور کامل را در اتاق بیضی به سر ببرد. با به کارگیری همین داده ها، ترامپ، که ماه بعد ۷۷ ساله می‌شود ۷۳% شانس زنده بودن تا پایان دوره‌ی ریاست جمهوری‌اش را دارد.
عامل‌های دیگری هم وجود دارد که این نابرابری را بیشتر می‌کنند. نه بایدن نه ترامپ هیچ کدام میانگین مرد‌های آمریکایی نیستند. هر دوی آن‌ها سفیدند، تحصیل‌کرده‌اند، شیک و پیک هستند، سیگار نمی‌کشند و مخالف مصرف مشروبات الکی هستند. پژوهش‌های زیادی نشان می‌دهند که بین این عامل‌ها و احتمال بیشتر زندگی کردن رابطه‌ایی بسیار قوی وجود دارد.
برای نمونه، پژوهش‌ها نشان داده‌اند که رابطه‌ایی بسیار قوی بین طول عمر و تحصیلات تکمیلی وجود دارد. یک پژوهش از انتشارات بولتین (Bulletin) «واریانس گسترده‌ایی در نرخ مرگ و میر با میزان تحصیلات مردان و زنان سفید پوست وجود دارد.»
پژوهش دیگری نشان می‌دهد که در طی زمان، رابطه‌ی بین تحصیلات تکمیلی و طول عمر قوی‌تر هم شده است. این پژوهش از مجموعه مقالات آکادمی علوم (the proceedings from the National Academz of Science) نشان می‌دهد که از دهه‌ی ۹۰ به بعد طول عمر کسانی که مدرک کارشناسی دارند با آنانی که مدرک کارشناسی ندارند متغیر شده است. این شکاف در دهه‌ی ۲۰۱۰ بیشتر هم شد چرا که امید به زندگی کسانی که مدرک دانشگاهی دارند بیشتر شد در حالی که امید به زندگی سایر آمریکایی‌ها کمتر می‌شد.
اگر چند سال تحصیلات بیشتر با طول عمر ارتباط پیدا می‌کند؛ پس میزان در آمد باید ارتباط بیشتری داشته باشد. هیلاری والدرون (Hilary Waldron) از داده‌های تامین اجتماعی مربوط به دستمزد‌ها و حقوق‌هایی که مشمول مالیات می‌شدند استفاده کرده است تا تاثیر درآمد بر طول عمر را بررسی کند. داده‌های او نشان می‌دهند که درآمد بیشتر در مرد‌ها قطعا با امید به زندگی بیشتر ارتباط دارد. هرچند جو بایدن به اندازه‌ی ترامپ پول‌دار نیست، اما هر دوی آن‌ها خیلی بیشتر از میانگین مرد‌های آمریکایی درآمد داشته اند.
پانزده سال پیش، امیلی روگالسکی (Emily Rogalski)، دانشمند علوم اعصاب و پژوهشگر دانشگاه نورث‌وسترین (North western) تعبیر «ابر سال‌خورده‌ها» را ساخته است. منظور او سال‌خورده‌هایی هستند که مقدار کمی یا اصلا هیچ مقداری از توانایی‌های شناختی خود را در دهه‌ی ۸۰ زندگی خود نسبت به ۶۰ ساله‌ها از دست نداده‌اند.
ابرسال‌خورده‌ها دور و بر ما زیاد هستند. بازیگر زن بتی وایت (Betty White) که یک ماه پیش از تولد صد سالگی‌اش مرد هم تا دهه‌ی نود زندگی‌اش مخاطبین را سر ذوق می‌آورد. نانسی پلوسی (Nancy pelosi) رییس سابق مجلس آمریکا که به تازگی از سمت خود کنار کشیده؛ به عنوان بهترین رییس مجلس تاریخ آمریکا معرفی شده است. او این کار را در دهه‌ی هشتاد زندگی‌اش و با کفش‌های پاشنه بلند انجام داد.
به گفته‌ی اس. جی اولشانسکی (S.Jay Olshansky) و تیم تحقیقاتی‌اش در دانشگاه ایلینوی، این برچسب احتمالا برای جو بایدن و دونالد ترامپ اعمال می‌شود. آن‌ها سوابق پزشکی عمومی جو بایدن و ترامپ را بررسی کردند و به این نتیجه رسیده‌اند که احتمالا این دو ابرسال‌خورده هستند. ابر سال خورده یا همان زیرگروهی از آدم‌های سالخورده که عملکرد ذهنی و فیزیکی خود را حفظ می‌کنند و بیشتر از افراد معمولی هم‌سن خود عمر می‌کنند.
بنابر شواهدی که وجود دارد بایدن و ترامپ هر دو از عهده‌ی کار بر می‌آیند. با این وجود، سن بایدن برای عموم مردم نگرانی‌های بیشتری به همراه دارد تا برای ترامپ. اگر چه کسی نمی‌تواند یقینا بفهمد که چرا این نگرانی وجود دارد، اما نمی‌شود این نگرانی را نادیده گرفت. در سیاست، ظاهر همان واقعیت یا بخش بسیار مهمی از آن است. آمادگی جسمانی و روانی مزیت‌های مهمی برای ریاست جمهوری هستند همانطور که قبل‌تر اخلاقی‌بودن هم جزء این مزیت‌ها بود.
تنها یک راه پیش روی بایدن برای متقاعد کردم مردم آمریکا وجود دارد تا به آن‌ها بگوید که در مورد او اشتباه فکر می‌کنند که آن هم از راه گفتار، رفتار و کارکردن در بالاترین سطح است. این یعنی بایدن باید زمان بیشتری را در معرض عموم سپری کند. از همین حالا باید شروع شود. کنفرانس‌های خبری بیشتر، رویداد‌های عمومی بیشتری، سفر‌های بیشتر و تظاهر‌های عملی بیشتر از رییس جمهوری که رفتارش و ذهنش را تحت کنترل خودش دارد. وقتی مبارزات انتخاباتی به صورت جدی آغاز شود که این به معنی رویداد‌های عمومی هر روزه، قاطی نکردن سخنرانی‌هایی که از قبل نوشته و ارتباط فیلم‌نامه‌ایی کمتر با مردم است. آخر هفته‌ها در خانه ماندن فقط باور‌هایی که بایدن می‌خواهد نسبت به خودش از بین ببرد را تقویت می‌کند.
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها