به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۴۰۵۷۳۵

استقرار سلاح‌های هسته‌ای روسیه  در بلاروس

استقرار سلاح‌های هسته‌ای روسیه  در بلاروس
گروه بین الملل: مسکو و مینسک توافق‌نامه‌ای مبنی بر استقرار سلاح‌های اتمی روسیه در بلاروس امضا کردند. این توافق‌نامه مشروط به آن است که تسلیحات هسته‌ای مذکور، در اختیار و کنترل روسیه باقی مانده و تنها محل استقرار آن‌ها به جمهوری سابق شوروی منتقل شود.
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در مراسم امضای این قرارداد در مینسک گفت: «روسیه، تسلیحات اتمی را به بلاروس تحویل نمی‌دهد: کنترل آن‌ها و تصمیم برای استفاده از آن‌ها در اختیار طرف روسی باقی می‌ماند.»در این سند که به امضای ویکتور کرنین، وزیر دفاع بلاروس رسیده، نحوه استقرار این سلاح‌ها مشخص شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اواخر ماه مارس اعلام کرده بود که سلاح‌های اتمی تاکتیکی روسیه در کشورهای همسایه مستقر خواهند شد. او این اقدام را مقابله با آن‌چه که تهدیدات غرب می‌خواند اعلام کرد.
ادامه حملات هوایی شبانه به شهرهای مختلف اوکراین
کی‌یف پایتخت اوکراین بار دیگر هدف حملات هوایی شبانه روسیه قرار گرفت. سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی کی‌یف، در تلگرام نوشت، روسیه دوباره از هوا به کی‌یف حمله کرده است. هشدار حمله هوایی در این شهر بیش از سه ساعت به طول انجامید.
پوپکو ادامه داد: «این حمله گسترده بود. روسیه حملات خود را در چند موج پیاپی انجام می‌دهد و در زمان توقف حملات، به حملات پهپادی خود  ادامه می‌دهد.»
بر اساس اطلاعات مقدماتی، در این حملات شب از پهپادهای شاهد ساخت ایران نیز استفاده شده است. در همین حال، اوکراین اعلام کرده که پدافند هوایی این کشور، تمامی موشک‌های شلیک شده روسیه را منهدم کرده است.
مقامات اوکراینی تا این لحظه هیچ اطلاعاتی در خصوص قربانیان یا خسارات وارده در جریان این حمله ارائه نکرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها همچنین در سایر نقاط کشور از جمله در خارکف در شرق کشور و چرنیوتسی در غرب هشدارهای هوایی شبانه اعلام شده است. روسیه از اوایل ماه مه، بار دیگر گلوله باران شبانه اوکراین به ویژه اطراف کی‌یف را افزایش داده است.
منابع اوکراینی می‌گویند حمله ارتش روسیه با ۳۶ پهپاد ساخت ایران به کی‌یف دفع شده است. بر اساس اطلاعیه مقامات محلی، پدافند هوایی پایتخت، تمامی پهپادهای شاهد ساخت ایران را سرنگون کرده‌اند.
این دوازدهمین حمله هوایی شبانه به کی‌یف ظرف یک ماه اخیر محسوب می‌شود. ارتش اوکراین گزارش داد، نیروهای روسی همچنین ۳۰ حمله هوایی و ۳۹ حمله با پرتابگرهای متعدد راکتی به خاک این کشور انجام دادند. روسیه در این میان همچنین به حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای به اهدافی در سراسر اوکراین ادامه داده است.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها