به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۴۰۵۷۳۶

رکورد مهاجرت به بریتانیا شکسته شد

رکورد مهاجرت به بریتانیا شکسته شد
گروه بین الملل: آمارها نشان می‌دهند میزان مهاجرت خالص به بریتانیا در سال ۲۰۲۲ بی‌سابقه بوده است. در این سال ۶۰۶ هزار نفر به طور قانونی وارد این کشور شدند. یکی از دلایل اصلی بریتانیایی‌ها برای خروج از اتحادیه اروپا جلوگیری از مهاجرت بود.
طبق آمار رسمی ارائه شده توسط بریتانیا میزان مهاجرت خالص سالانه به این کشور در سال ۲۰۲۲ رکورد برجای گذاشت. در این سال ۶۰۶ هزار نفر وارد بریتانیا شدند. به گزارش دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) این افزایش بیش از همه به دلیل ورود اتباع کشورهای غیرعضو در اتحادیه اروپا از جمله پناهجویان اوکراینی و هنگ‌کنگی و نیز افرادی بوده است که برای کار و تحصیل راهی بریتانیا شدند.
ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، در واکنش به این گزارش این آمار را "بسیار بالا" خوانده و بار دیگر به اصلاحات قوانین پناهجویی و مهاجرتی به بریتانیا اشاره کرد؛ از جمله قانون جدیدی که به موجب آن حق برخی از دانشجویان بین‌المللی برای همراه آوردن اعضای خانواده خود به بریتانیا از میان برداشته شده است.
سوناک همچنین اخیرا هزینه بالای اسکان پناهجویان در هتل‌های این کشور را مورد انتقاد قرار داده بود. دولت محافظه‌کار بریتانیا تصمیم گرفته از این پس به جای هتل، از کشتی  برای اسکان برخی پناهجویان استفاده کند. برنامه‌های دولت سوناک برای کنترل مهاجرت، انتقادهای فراوانی را حتی در میان هم‌حزبی‌های او به همراه داشته است.
میزان بالای مهاجرت قانونی مدتهاست که گفتمان سیاسی در بریتانیا را تحت تأثیر خود قرار داده است و از جمله انگیزه‌های اصلی برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا در جریان همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ به شمار می‌رفت. برای بیش از یک دهه دولت‌های متوالی تحت رهبری محافظه‌کاران وعده می‌دادند که مهاجرت به بریتانیا را کاهش خواهند داد. در آن زمان طبق آمارها سالانه حدود صد هزار نفر به طور قانونی به بریتانیا مهاجرت می‌کردند.رهبران کارزار همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) در آن دوران استدلال می‌کردند که جدایی از اتحادیه اروپا باعث خواهد شد تا بریتانیا کنترل بیشتری بر مرزهای خود داشته باشد.
بسیاری از کسانی که به طرح برگزیت رأی مثبت دادند، نرخ بالای مهاجرت به بریتانیا و تحت تأثیر قرار گرفتن ارائه خدمات عمومی ناشی از این امر را دلیل اصلی حمایت خود از برگزیت توصیف می‌کردند.مهاجرت خالص به بریتانیا در سال ۲۰۱۵، یک سال پیش از همه‌پرسی برگزیت، ۳۲۹ هزار مورد بود.
در گزارش دفتر آمار ملی بریتانیا آمده که در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۵۷ هزار نفر از بریتانیا به کشوری دیگر مهاجرت کرده‌اند.
برچسب ها: بريتانيا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها