کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سقف در مزایا و آپشن؛

قانونی که مربیان و فوتبالیست‌ها دوست ندارند!

4 خرداد 1402 ساعت 18:25


گروه ورزشی: فدراسیون فوتبال امروز دستورالعمل و ابلاغیه جدیدی منتشر کرد که در آن بندهای قابل انتقادی از سوی باشگاه‌ها یا بازیکنان، مربیان و... وجود دارد و یکی از این مسائل مرتبط به بحث مزایا و آپشن‌ها می‌شود.
فوتبالیست‌ها و بعضا مربیان در قراردادهایشان مزایا یا آپشن در نظر می‌گیرند؛ به این صورت که در صورت کسب یک رتبه مشخص، قهرمانی، کسب سهمیه آسیایی، رسیدن به یک آمار تعیین شده برای برد در طول یک فصل، زدن تعداد مشخص گل و... یک مبلغ به قرارداد پایه آنها اضافه شود، اما حالا قانون جدید دست‌شان را می‌بندد.
بسیاری از بازیکنان تیم‌های مدعی لیگ برتر آپشن بالایی که بعضا یک‌سوم یا بیشتر از قراردادشان می‌شود را به‌عنوان پاداش قهرمانی قرار می‌دهند یا از سوی دیگر برخی باشگاه‌ها با بازیکنان خود به ازای هر بازی مبلغ مشخصی به‌عنوان آپشن قرار می‌دهند که فدراسیون به مقابله با این موضوع پرداخته است.
در بند چهاردهم قانون جدید فدراسیون فوتبال آمده است: «در تعهدات مالی باشگاه، جمع میزان مزایا و آپشن‌های مندرج در قرارداد، نمی‌تواند بیش از بیست درصد مبلغ پایه قرارداد یک فصل در نظر گرفته شود.»
اکنون باید دید بازیکنان، مربیان و البته باشگاه‌ها چه راهکاری برای تغییر در شکل قراردادهایشان برای افزایش مبلغ پایه در نظر می‌گیرند و احتمالا هم این اتفاق می‌افتد!


کد مطلب: 405741

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405741/قانونی-مربیان-فوتبالیست-ها-دوست-ندارند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir