به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۴۰۵۷۵۲
شهرداری بازهم ثانیه آخر پرتاب کرد و قهرمان شد

امپراطوری گرگان در بسکتبال ایران با دست های پتی

امپراطوری گرگان در بسکتبال ایران با دست های پتی
گروه ورزشی: طی هفته های اخیر مراحل پلی آف لیگ برتر بسکتبال به صورت فشرده در شهرهای مختلف کشور برگزار شد و در نهایت این دو تیم کاله آمل و شهرداری گرگان بودند که به فینال این رقابت ها راه یافتند. 
شهرداری گرگان که همزمان در سوپرلیگ غرب آسیا هم بازی می کرد، با هدایت مهران حاتمی سرمربی سابق تیم ملی به دنبال ثبت سومین قهرمانی متوالی خود بود. گرگانی ها چند روز قبل بعد از برد خود در بازی اول فینال لیگ برتر جشن بزرگی را به همراه تماشاگران خود برپا کردند و امروز برای قطعی کردن قهرمانی خود در آمل مقابل کاله قرار گرفتند.  
شهرداری گرگان که ستاره هایی همچون پری پتی، بهنام یخچالی و محمد جمشیدی را در اختیار داشت، در حضور هاکان دمیر سرمربی جدید تیم ملی توانست فاصله خوبی را با حریف ایجاد کرده و تا اواسط کوارتر چهارم هم با حدود 10 امتیاز از کاله پیش بود. اما آملی ها با استفاده از حمایت تماشاگران خود و بی دقتی بازیکنان حریف، فاصله را به حداقل رساندند و در نهایت بازی را در فاصله 20 ثانیه مانده به پایان در امتیاز 79 به تساوی کشاندند. 
گرگانی ها که دو فصل قبل هم در یک بازی دراماتیک توانستند با شوت از راه دور و ثانیه آخر پری پتی بازی را به وقت اضافه بکشانند و در نهایت قهرمان شوند، روی این گارد راس آمریکایی و توانست حمل توپ و پرتاب های دقیقش بار دیگر حساب باز کرده بودند. 
پری پتی که یک بار با خطای بازیکنان کاله متوقف شد، بار دوم توانست دقیقا در فاصله چند صدم ثانیه به پایان با یک پرتاب دو امتیاز و از بین چند بازیکن تیم میزبان توپ را به سبد حریف برساند. با اینکه آملی ها اعتقاد داشتند توپ بعد از پایان زمان قانونی وارد سبد شده، اما بازبینی داوران نشان داد که پری پتی در زمان درستی پرتاب را انجام داده تا گرگانی ها با نتیجه 81 بر 79 برنده این دیدار لقب گرفته و قهرمانی خود را با دومین برد جشن بگیرند.  
پرونده لیگ برتر بسکتبال با ثبت دو پیروزی شهرداری گرگان و قطعی شدن قهرمانی این تیم در آمل بسته شد تا گرگانی ها برای سومین سال متوالی قهرمانی خود در لیگ برتر را جشن بگیرند؛ اگرچه این بار دور از خانه بودند و مجبور شدند در استان همجوار جشن قهرمانی را برپا کنند.  
حالا شهرداری گرگان باید خود را آماده حضور در جام باشگاههای آسیا کند، رقابت هایی که به مراتب چالش جدی تری از لیگ برتر و مسابقات سوپرلیگ غرب آسیا خواهد بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها