کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توت فرنگی داخلی گران‌تر از موز وارداتی شد!

5 خرداد 1402 ساعت 9:46


گروه اقتصادی:اتحادیه میوه و تره بار جدیدترین قیمت‌های عمده میوه را منتشر کرد. بر اساس این نرخنامه قیمت هندوانه در این هفته نیز افزایش یافته و در این نرخنامه توت فرنگی کرج با قیمت هر کیلوگرم ۱۲۰ هزار تومان گران‌ترین میوه بازار است.

 
به گزارش اقتصاد آنلاین، در هفته گذشته قیمت عمده هر کیلوگرم هندوانه در میادین نسبت به هفته قبل از آن با افزایش ۲ هزار تومانی در کف قیمت و ۴ هزار تومانی در سقف قیمت به ۵ تا ۱۲ هزار تومان رسید. طبق آخرین نرخنامه اتحادیه میوه و تره بار افزایش قیمت این محصول پرطرفدار فصل گرم، این هفته نیز ادامه داشته و در سقف قیمت به هر کیلوگرم ۱۳ هزار تومان رسیده است.اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، از دلایل افزایش قیمت هندوانه را استقبال مردم از این میوه فصل گرم عنوان کرد. وی همچنین بالا رفتن حجم صادرات را نیز در افزایش قیمت هندوانه مؤثر دانست.
 
میوه های داخلی گران از وارداتی ها
در سایر میوه‌ها، قیمت عمده هر کیلوگرم توت فرنگی گرگان در میادین میوه و تره بار نسبت به هفته گذشته با افزایش ۱۰ هزار تومان در سقف قیمت به ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و هر کیلوگرم توت فرنگی کرج با افزایش ۱۰ هزار تومان در سقف قیمت به ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان رسیده است. این هفته عرضه توت فرنگی سنندج نیز در میادین با قیمت هر کیلوگرم ۴۰ تا ۷۰هزار تومان آغاز شده است.

هر کیلوگرم طالبی نیز در میادین نسبت به هفته گذشته با کاهش قیمت ۸ هزار تومان در کف قیمت و ۲ هزار تومانی در سقف قیمت ۷ تا ۲۳ هزار تومان، هر کیلوگرم لیمو شیرین بدون تغییر قیمت ۲۰ تا ۴۷ هزار تومان، هر کیلوگرم نارنج بدون تغییر قیمت ۸ تا ۱۸ هزار تومان، کیلوگرم گوجه سبز بدون تغییر قیمت ۲۵ تا ۷۰ هزار تومان، هر کیلوگرم سیب لبنانی زرد بدون تغییر ۲۵ تا ۵۵ هزار تومان، هر کیلوگرم سیب لبنانی قرمز با افزایش قیمت ۵ هزار تومان در سقف قیمت ۲۵ هزار تا ۵۰ هزار تومان، هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال با کاهش قیمت ۵ هزار تومان در سقف قیمت ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، هر کیلوگرم پرتقال رسمی شمال بدون تغییر ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، هر کیلوگرم کیوی بدون تغییر قیمت ۲۵ تا ۶۰ هزار تومان، هر کیلوگرم خیار گلخانه‌ای با افزایش ۵ هزار تومانی در سقف قیمت ۱۲ تا ۲۳ هزار تومان، هر کیلوگرم خیار مینی اصفهان بدون تغییر قیمت ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان و هر کیلوگرم ملون بدون تغییر قیمت ۷ تا ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شوند.

در نرخنامه جدید اتحادیه میوه و تره بار، قیمت عمده هر کیلوگرم موز اکوادور با افزایش یک هزارتومانی در سقف قیمت نسبت به هفته گذشته به ۶۵ تا ۷۳ هزار تومان و هر کیلوگرم موز هندی با افزایش ۳ هزار تومانی در سقف قیمت به ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت عمده هر کیلوگرم توت سفید با کاهش ۵ هزار تومان در سقف قیمت ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، هر کیلوگرم توت سیاه بدون تغییر قیمت ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان و هر کیلوگرم زردآلو با کاهش ۱۰ هزار تومانی در کف قیمت و افزایش ۵ هزار تومان در سقف قیمت ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.گفتنی است، مراکز عرضه در سطح شهر مجاز به افزودن سود تا ۳۵ درصد به قیمت‌های عمده، مطابق با فاکتور هستند.


کد مطلب: 405808

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405808/توت-فرنگی-داخلی-گران-تر-موز-وارداتی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir