به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۴۰۵۸۲۰

رهبر یک گروه افراطی به زندان محکوم شد

رهبر یک گروه افراطی به زندان محکوم شد
گروه بین الملل: دادگاه ناحیه واشینگتن  استوارت رودز، بنیان‌گذار گروه راست‌گرای افراطی «سوگند نگهداران» را به جرم «توطئه» و فتنه‌انگیزی در یورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا به ۱۸ سال زندان محکوم کرد.
استوارت رودز، ۵۸ ساله، نخستین فردی است که در پرونده یورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا به جرم «توطئه فتنه‌انگیزانه» به زندان محکوم می‌شود. حکم ۱۸ سال حبس برای بنیان‌گذار گروه راست‌گرای افراطی «سوگند نگهداران» شدیدترین حکمی است که تاکنون علیه متهمان این پرونده صادر شده است.
وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت که وزارت دادگستری با تمامی توان برای پاسخگو کردن «کسانی که با اقدامات مجرمانه مسئول حمله ششم ژانویه به دموکراسی بودند، ادامه خواهد داد.»مریک گارلند اضافه کرده است: در اولین مورد در پرونده ششم ژانویه، قاضی با وزارت دادگستری موافقت کرد که اقدامات استوارت رودز باید به عنوان «تروریسم» مجازات شود.او همچنین گفت که انتظار می‌رود چنین حکمی برای دیگر راست‌گرایان افراطی، از جمله انریکه تاریو، رهبر سابق گروه راستگرای افراطی پراود بویز (پسران مغرور) از طرفداران دونالد ترامپ، نیز مورد استفاده قرار گیرد.
امیت میهتا، قاضی دادگاه ناحیه واشینگتن به هنگام قرائت حکم، استورات رودز را تهدیدی برای دمکراسی آمریکا دانست. او همچنین نسبت به تکرار حمله‌ای مشابه به یورش به کنگره در ششم ژانویه ابراز نگرانی کرد.
همزمان با آغاز نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان برای تایید آرای کالج انتخاباتی در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ گروهی از هواداران خشونت‌طلب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، پس از سخنرانی او به ساختمان کنگره حمله کردند و با نیروهای پلیس محافظ ساختمان درگیر شدند. در جریان آن حمله پنج نفر کشته و بیش از صد مامور پلیس مجروح شدند.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها