به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۴۰۵۸۳۹

حفظ ارتباطات آمریکا با ایران 

حفظ ارتباطات آمریکا با ایران 
گروه سیاسی:  سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در آستانه سفر سلطان عمان به تهران گفت: توانایی ارتباط و ارسال پیام به ایران را حفظ کرده‌ایم، اما محتوای این پیام‌ها یا چگونگی ارسال آن‌ها را تشریح نمی‌کنیم.
 متیو میلر گفت: ما در خصوص ادعای گفتگو‌های دیپلماتیک یا شایعات در خصوص مکالمات دیپلماتیک که بسیاری از آن‌ها در گذشته اشتباه بودند و همچنان نادرست هستند، پاسخ نمی‌دهیم.
این مقام ارشد وزارت خارجه دولت بایدن در عین حال تصریح کرد:، اما همیشه اعلام کرده ایم توانایی ارتباط با ایران و انتقال و ارسال پیام‌های خود به ایران را در هر زمانی که به نفع ایالات متحده باشد، حفظ می‌کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرد: ما هرگز محتوای پیام‌ها یا وسیله ارسال آن‌ها را تشریح نمی‌کنیم، اما همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین راه قابل راستی آزمایی و پایدار برای حصول اطمینان از جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.
سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که از او پرسید: پیش از این می‌گفتید که به دلیل اعتراضات و نقض حقوق بشر در ایران، بر برجام متمرکز نیستید. آیا آن دوره گذشته است؟ تاکید کرد: ما مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم و معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها