کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اجرای بزرگترین مانورهوایی ناتو 

5 خرداد 1402 ساعت 12:47


گروه بین الملل: در ابتدای تعطیلات تابستانی مانور بزرگ "مدافع هوایی ۲۳" ناتو در حریم هوایی آلمان، هلند و چک برگزار می‌شود. سندیکای امنیت پرواز آلمان تخمین زده که این مانور مجموعا باعث ۵۰ هزار دقیقه تاخیر در پروازهای مسافری شود.
از ۱۲ تا ۲۳ ژوئن (۲۲ خرداد تا دوم تیر) بزرگترین مانور هوایی از زمان تاسیس ناتو تا کنون در حریم هوایی سه کشور آلمان، چک و هلند برگزار می‌شود.در این مانور که با نام "مدافع هوایی ۲۳" تحت فرماندهی نیروی هوایی آلمان برگزار می‌شود، ۱۰ هزار شرکت‌کننده از ۲۵ کشور با ۲۲۰ جت جنگی مشارکت دارند.
به نوشته سایت نیروی هوایی آلمان هدف از این تمرین نظامی، بهینه‌سازی و گسترش همکاری میان نیروهای کشورهای عضو ناتو و هم‌زمان نمایش قدرت این اتحاد نظامی است.۲۵ کشور عضو ناتو توانایی مشترک واکنش سریع نیروهای هوایی‌شان را در یک وضعیت بحرانی تمرین می‌کنند. نقش آلمان در این تمرین نظامی "گره دفاعی" در  اروپاست.انجام این مانور در سال ۲۰۱۸ به ابتکار آلمان مطرح شد و در سال‌های بعد برای آن برنامه‌ریزی صورت گرفت.
در این مانور تا ۱۰ هزار سرباز زن و مرد و ۲۳۰ هواپیما از ۲۳ مدل مختلف مشارکت دارند. ۱۰۰ فروند از این هواپیماها ساخت آمریکا هستند که به اروپا اعزام می‌شوند. این هواپیماها بخشی از گارد ملی هوایی ایالات متحده هستند.
کشورهای شرکت کننده در این رزمایش عبارتند از: بلژیک، بلغارستان، دانمارک، آلمان، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، ایتالیا، ژاپن، کرواسی، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، نروژ، لهستان، رومانی، سوئد، اسلوونی، اسپانیا، جمهوری چک، ترکیه، مجارستان، آمریکا و بریتانیا.
نیروی هوایی آلمان اعلام کرده هرچه در توان دارد به خرج می‌دهد تا در حد ممکن مزاحمت کمتری برای مردم آلمان دراثر این مانور ایجاد شود. به همین منظور سه فضای تمرین هوایی به صورت متناوب به مدت دو تا چهار ساعت در روز توسط ارتش استفاده می‌شود و در این پنجره زمانی هیچ تردد هوایی غیرنظامی صورت نمی‌گیرد.ارتش آلمان همچنین اطمینان داده که در همکاری نزدیک با مقامات مسئول ایمنی پرواز، خطوط هوایی و فرودگاه‌های غیرنظامی، نهایت تلاش صورت گرفته تا اثرات این مانور بر ترافیک هوایی غیرنظامی تا حد امکان به حداقل برسد.
سندیکای ایمنی پرواز آلمان اما وعده‌های ارتش را غیر واقعی می‌داند و این موضوع را که مانور "مدافع هوایی ۲۳" هیچ تاثیری بر پروازهای مسافری ندارد، رد کرده است. رییس این سندیکا گفته برایش غیر قابل توضیح است که چگونه بازرس نیروی هوایی، اینگو گرهارتس چنین ادعایی کرده است.ماتیاس ماس گفته است: «معلوم است که مانور هوایی مدافع ۲۳ تاثیرات زیادی بر برنامه پروازهای غیرنظامی می‌گذارد.»
شبیه سازی صورت گرفته از سوی سندیکای ایمنی پرواز آلمان نشان می‌دهد که این مانور در خوشبینانه‌ترین حالت مجموعا باعث ۵۰ هزار دقیقه تاخیر در پروازها می‌شود.


کد مطلب: 405862

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405862/اجرای-بزرگترین-مانورهوایی-ناتو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir