به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۰۵۸۶۴

مبلغ وام ودیعه مسکن تغییر کرد؟

مبلغ وام ودیعه مسکن تغییر کرد؟
گروه اقتصادی:دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پرداخت وام کمک‌ودیعه مسکن به مستأجران گفت: پرداخت این وام نیازی به ابلاغیه جدید ندارد.روح‌الله اکبری در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت وام کمک‌ودیعه مسکن نیازمند ابلاغیه از سوی بانک مرکزی است، گفت: خیر، نیازی به ابلاغیه جدید نیست و از سال قبل این وام به اجاره‌نشین‌ها پرداخت شده است.
 
سادات فیرزنی دستیار وزیر راه و شهرسازی نیز اخیراً درباره وام کمک‌ودیعه مسکن برای مستأجران گفته است: به بانک مرکزی پیشنهاد داده‌ایم با استفاده از یک ابزار مالی به‌موازات وام ودیعه مسکن به اجاره‌نشین‌ها کمک کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم این پیشنهاد به‌زودی در شورای پول و اعتبار مصوب شود، بر این اساس به مستأجرانی که سال گذشته تسهیلات را دریافت کرده‌اند کمک خواهد شد.

اواخر فروردین ماه امسال علی فرنام پژوهشگر مسکن و شهرسازی با ابراز این‌که بازار اجاره مسکن یکی از بخش‌های بسیار مهم به‌شمار می‌رود که رها شده است به خبرنگار تسنیم گفته بود: کمترین حمایت‌ها از مستأجران صورت گرفته است.وی با بیان این‌که این قشر نیازمند حمایت و مجموعه اقداماتی است، افزود: یکی از راهکارها، وام ودیعه مسکن است، البته این راهکار در حد یک مسکّن است و نه بیشتر.

وی با تصریح به “تمدید پرداخت وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۲ و بیان این‌که عدد وام یعنی ۱۰۰ میلیون تومان (برای تهران) با شرایط امسال همخوانی چندانی ندارد”، اضافه کرد: این اقدام آبی روی آتش است و تورم یک سال اخیر در بخش مسکن را برای اجاره‌نشین‌ها پوشش خواهد داد. طی سال‌های اخیر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مستأجر از این وام استفاده کرده و حداقل دیگر جابه‌جا نشده‌اند.وی با اشاره به برنامه پرداخت وام ۷۰ و ۴۰ میلیون تومانی در کلان‌شهرها و سایر شهرها تأکید کرد: مستأجری که قراردادش تمام شده است، می‌تواند با استفاده از وام ودیعه یک سال دیگر در واحد مسکونی اجاره‌ای سکونت داشته باشد.
برچسب ها: وام ودیعه مسکن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها