به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۰۵۸۶۸

هشدار زرد هواشناسی به این ۵ استان کشور

هشدار زرد هواشناسی به این ۵ استان کشور
گروه جامعه:سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ نسبت به نفوذ گردوخاک از کشورهای همسایه غربی به ویژه به نواحی مرزی و غبار محلی هشدار داد.این مخاطرات جوی از جمعه تا شنبه (۵ تا ۶ خرداد) در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی مورد انتظار است.
 
براثر این وضعیت جوی احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار، احتمال تاخیر پروازها وجود دارد.سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی عدم حضور افراد در فضای باز، به ویژه اشخاص آسیب پذیر، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق مقررات را توصیه می‌کند.

همچنین این سازمان با صدور هشدار زردرنگ دیگری از افزایش سرعت وزش باد تا حدود ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۲ متر از بعدازظهر شنبه تا یکشنبه (۶ و ۷ خرداد) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خبر داد.براثر این وضعیت جوی احتمال غرق شدن شناگران و غواصان،اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی ساحل وجود دارد.

این سازمان به جهت کاهش شدت مخاطرات اجتناب از فعالیت‌های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی بویژه در جزایر، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل را لازم می‌داند.هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها