کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نحوه فعال کردن ویژگی «لایو کپشن» در کروم

5 خرداد 1402 ساعت 13:09


گروه فناوری:ویژگی در گوگل کروم وجود دارد که کاربران با فعال کردن آن می‌توانند به صورت زنده هنگام تماشای هر محتوای دارای صدا، زیرنویس آن را داشته باشند. گوگل اخیرا ویژگی‌های بیشتری را به قابلیت لایو کپشن کروم اضافه کرده، این ویژگی به هوش مصنوعی متکی است تا با استفاده از کروم و گوگل میت، برای هر محتوای دارای صدا در دستگاه اندرویدی و دسکتاپ به صورت زنده زیرنویس ارائه کند.

ویژگی های جدید اضافه شده شامل موارد زیر می شوند:
یک باکس کپشن جدید که تجربه کپشن زنده را در تبلت اندروید بهینه می‌کند.
ویژگی لایو کپشن برای تماس‌ها، به شما امکان می‌دهد پاسخ‌ها را در طول تماس تایپ کنید و پاسخ را با صدای بلند برای تماس‌گیرنده دیگر بخوانید.پشتیبانی از زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی، و آلمانی.

برای استفاده از این ویژگی در کروم راهنمای مرحله به مرحله ارائه شده را دنبال کنید:
کروم را باز کنید و روی سه نقطه از گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
به تنظیمات رفته و روی گزینه Accessibility کلیک کنید.
به دنبال گزینه لایو کپشن بگردید و آن را روشن کنید.

 گوگل کروم پس از فعال کردن این ویژگی، شروع به نمایش کپشن در زمان استفاده از محتواهای دارای صدا می‌کند. به این معنی که چه در حال تماشای یک ویدیو یا شرکت در کنفرانس یا انجام هر کار دیگری باشید که دارای سخنرانی باشد، کروم زیرنویس‌ها را به صورت زنده به شما نشان می‌دهد.البته به خاطر داشته باشید که گوگل برای زیرنویس‌ها به هوش مصنوعی متکی است و با توجه به اینکه لحن صدا و تلفظ افراد را به کپشن تبدیل می کند، این احتمال وجود دارد که همیشه دقیق نباشند.گوگل همچنین ویژگی جدید تشخیص غلط املایی برای URL برای افراد مبتلا به خوانش پریشی(نوعی اختلال در خواندن) و سایر ناتوانی های مشابه را اضافه کرده است.


کد مطلب: 405872

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405872/نحوه-فعال-کردن-ویژگی-لایو-کپشن-کروم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir