کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرگرمی جدید ایلان ماسک، کار گذاشتن تراشه در مغز انسان!

زومیت , 5 خرداد 1402 ساعت 13:27


گروه فناوری:نورالینک، شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک، از دریافت تأییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا برای کاشت تراشه در مغز انسان خبر داده است.نورالینک در بیانیه‌ای می‌گوید تأییدیه‌ی سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) را برای اولین مطالعه‌ی بالینی روی انسان دریافت کرده. این شرکت که تحت مالکیت ایلان ماسک قرار دارد، تراشه‌ی مغز-کامپیوتر می‌سازد. اگر ادعای نورالینک حقیقت داشته باشد، به‌زودی شاهد کاشت تراشه‌های این شرکت در مغز انسان خواهیم بود.
 

ایلان ماسک اواخر سال گذشته‌ی میلادی ادعا کرد که نورالینک حدودا ۶ ماه تا آغاز اولین کارآزمایی انسانی فاصله دارد. ایلان ماسک تاکنون وعده‌های نادرست زیادی مطرح کرده است، اما ظاهرا این‌بار شرایط فرق می‌کند.دریافت مجوز کارآزمایی انسانی به اندازه‌ی نتایجی که این کارآزمایی به دنبال دارد مهم نیست، اما فراموش نکنید که با کارآزمایی ساده‌ای طرف نیستیم و سازمان غذا و دارو معمولا سخت‌گیری بسیار زیادی در این زمینه انجام می‌دهد. این سازمان پیش‌تر حداقل یک‌بار درخواست نورالینک را با ذکر «ده‌ها دلیل» رد کرده بود.

بر اساس گزارش ورج، فعلا مشخص نیست که اولین بار تراشه‌ی نورالینک در مغز چه کسی کاشته می‌شود. ایلان ماسک پیش‌تر گفته بود که در آینده تراشه‌ی نورالینک را وارد مغز خودش می‌کند.نورالینک پیش‌تر تراشه‌ی مغز-کامپیوتر خود را در میمون‌ها آزمایش کرد و در واکنش به این اتفاق، به سوءاستفاده از سوژه‌های آزمایش متهم شد؛ ادعایی که نورالینک قویا آن را رد می‌کند.

نورالینک قرار نیست اولین شرکت دنیا باشد که تراشه در مغز انسان می‌کارد. شرکت سینکرون در سال ۲۰۲۱ تأییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرد و حدودا یک سال پیش گفت اولین تراشه را در مغز انسان کاشته است. این شرکت اوایل سال جاری میلادی نتایج مطالعه‌ای را که روی چهار انسان انجام شده بودند منتشر کرد.


کد مطلب: 405879

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405879/سرگرمی-جدید-ایلان-ماسک-کار-گذاشتن-تراشه-مغز-انسان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir