کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار آمریکا نسبت به نفوذ سایبری چین

5 خرداد 1402 ساعت 17:16


گروه بین الملل: وزارت خارجه آمریکا  هشدار داد که چین توانایی انجام حملات سایبری علیه زیرساخت‌های حساس ایالات متحده مانند خطوط انتقال نفت و گاز و شبکه حمل و نقل ریلی را دارد.
این در حالی است که گروهی از کارشناسان در سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و متحدان این کشور از جاسوسی یک گروه هکری در چین از زیرساخت‌های حساس ایالات متحده خبر داده‌اند. نتیجه بررسی این گروه از محققان نشان می‌دهد که زیرساخت‌های نظامی و دولتی هدف کارزار جاسوسی سایبری چین در آمریکا است. چین هشدار ایالات متحده و متحدان واشنگتن در زمینه تحرکات سایبری را یک «کارزار دسته‌جمعی دروغ پراکنی» خوانده است. به گفته محققان و مقام‌های رسمی آمریکا مقابله با فعالیت‌های سایبری چین از این نظر که نسبت به دیگر عملیات جاسوسی پنهانی‌تر صورت می‌گیرد چالش برانگیزتر محسوب می‌شود. 
سازمان‌ها و شرکت‌های آمریکایی از زمان حمله سایبری سال ۲۰۲۱ به زیرساخت‌های یک خط لوله کلیدی در این کشور خواستار بهبود محافظت سایبری از زیرساخت‌ها شده‌اند.  
کارزار جاسوسی سایبری چین که از سوی کارشناسان شرکت مایکروسافت شناسایی شد از نظر آنها به پکن امکان می‌دهد تا «ارتباط‌های زیرساختی حساس بین آمریکا و قاره آسیا» را در مواقع بحرانی مختل کند. کارشناسان سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، کانادا، بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند برای بررسی نفوذ سایبری چین با یکدیگر همکاری کرده‌اند. 
ادعای واشنگتن و متحدانش علیه پکن در حالی مطرح می‌شود که چین نیز بارها خود را قربانی حملات سایبری معرفی کرده است. دولت چین سال گذشته آمریکا را به انجام «ده‌ها هزار» حمله سایبری و سرقت اطلاعات حساس از جمله از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی متهم کرده بود.


کد مطلب: 405916

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405916/هشدار-آمریکا-نسبت-نفوذ-سایبری-چین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir