به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۴۰۵۹۱۸

 خرسندی  بلژیک از آزادی شهروندش در ایران

 خرسندی  بلژیک از آزادی شهروندش در ایران
گروه سیاسی: وزیر امور خارجه بلژیک در بیانیه‌ای آزادی یک شهروند این کشور را که به دلایل امنیتی در ایران زندانی شده بود، نتیجه «۱۵ ماه دیپلماسی متمرکز و مدبرانه» تلقی کرد.
به گزارش ایسنا، حاجا لحبیب با انتشار بیانیه‌ای در صفحه توییتر خود درباره آزادی اولیویه وندکاستیل، شهروند این کشور که در ایران زندانی بود نوشت: پس از ۴۵۵روز بازداشت ناعادلانه، اولیویه وندکاستیل سرانجام آزادی خود را بازیافته است. او قرار است امشب پس از ۱۵ ماه دیپلماسی متمرکز و مدبرانه به بلژیک بازگردد.
لحبیب در ادامه از تمامی کسانی که «به طور خستگی‌ناپذیر» برای آزادی این شهروند بلژیکی تلاش کردند، قدردانی کرده و گفت که بلژیک در کنار زندانیان بی‌گناه خود(در کشورهای خارجی) ایستاده است.
بیانیه وزیر امور خارجه بلژیک در پی این منتشر شده است که ساعاتی پیش، وزارت خارجه عمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عمان موفق به میانجیگری بین بلژیک و ایران برای حل مسئله شهروندان زندانی شد؛ افرادی که از سوی تهران و بروکسل آزاد شدند، امروز به مسقط منتقل خواهند شد.
به موجب این توافق افرادی که آزاد می‌شوند، امروز جمعه از تهران و بروکسل به مسقط منتقل می‌شوند تا برای بازگشت به کشورهایشان آماده شوند.
در این بیانیه به نام این زندانیان اشاره نشده بود اما دقایقی بعد، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در صفحه توییترش با اعلام این که زندانی ایرانی اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی است، نوشت: آقای اسدالله اسدی، دیپلمات بی‌گناه کشورمان که بر خلاف حقوق بین‌الملل و به‌طور غیرقانونی که حدود پنج سال در آلمان و بلژیک بازداشت بود، هم‌اکنون در راه بازگشت به وطن است و به‌ زودی وارد ایران عزیزمان خواهد شد. از تلاش‌های مثبت سلطنت عمان در این مسیر تشکر می‌کنم.
برچسب ها: بلژیک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها