کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تغییر ارتفاع خودرو چقدر جریمه دارد؟

دیجیاتو , 5 خرداد 1402 ساعت 17:51


گروه جامعه: بنابر اظهار نظر مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان، تغییر ارتفاع خودرو جریمه‌ای معادل ۱۸ میلیون تومان خواهد داشت.بخش مهمی از این جریمه شامل حال خودروهایی می‌شود که بین عموم مردم به نام ماشین شوتی شهرت دارند. این خودروها با تغییر ارتفاع، زمینه را برای حمل انواع بار در مقیاس بالا فراهم می‌کنند.

رانندگی با سرعت‌های بالا و همچنین دستکاری ارتفاع خودرو به شکل محسوس از مشخصه‌های بارز این خودروها است. البته علاوه بر خودروهای حمل کالای قاچاق، سایر اتومبیل‌ها با ارتفاع تغییر یافته نیز شامل این جریمه می‌شوند.جریمه تغییر ارتفاع خودرو بخشی از  اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که دهم اردیبهشت ماه به نهادها ابلاغ شد.براساس این اصلاحیه، افرادی که ارتفاع خودروهای سواری خود را افزایش دهند و جاسازی تعبیه می‌کنند در مرتبه نخست حدود ۱۸ میلیون تومان جریمه می‌شوند. در صورت تکرار تخلف از سوی آن‌ها، خودرو این افراد به نفع دولت مصادره خواهد شد.

متخلفان حرفه‌ای رانندگی منتظر مجازات‌های جایگزین باشند
این در حالی است که به نظر می‌آید قوانین سخت‌تری هم امسال برای جرایم رانندگی لحاظ خواهد شد. سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم پنج سال پیش یک بازنگری در قوانین راهنمایی و رانندگی و جرایم مربوط به آن شده بود که البته این بازنگری کاملاً هم اثربخش بوده است؛ اما رفته رفته به دلایل مختلفی از جمله تورم جرایم دیگر در این برهه از زمان بازدارنده نیستند.

بر اساس گزارشی که تسنیم منتشر کرده است، وی با بیان اینکه جریمه ۶۰ هزار تومانی الان دیگر معنایی ندارد و به هیچ عنوان بازدارنده نیست، گفت: افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی و اصلاح قوانین که مدنظر پلیس است قطعاً برای پیشگیری از برخی از تخلفات است و ربطی به درآمدزایی دولت و یا بخش‌های دیگر ندارد.

هادیانفر ادامه داد: ردیف هزینه‌‌کرد جرایم راهنمایی و رانندگی مشخص است که در چه مواردی هزینه می‌شوند، به عنوان مثال بخشی از جرایم صرف فرهنگ‌سازی ترافیکی و راه‌سازی می‌شود و بخشی دیگر به صندوق تأمین خسارات بدنی و بیمه واریز می‌شود تا در تصادفاتی که مقصر مشخص نمی‌شود به افراد پرداخت شود.


کد مطلب: 405940

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405940/تغییر-ارتفاع-خودرو-چقدر-جریمه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir