به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۴۰۵۹۴۲

گران‌ترین ترانسفر تاریخ فوتبال خوزستان از فولاد

گران‌ترین ترانسفر تاریخ فوتبال خوزستان از فولاد
گروه ورزشی: اولین چراغ نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران در شهر دوحه روشن شد و محمدامین حزباوی در یک انتقال جذاب به السد پیوست.
درخشش فوق‌العاده محمدامین حزباوی در مسابقات جوانان آسیا، لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا باعث سرازیر شدن پیشنهادات زیادی به باشگاه فولاد خوزستان شد و مدیران باشگاه فولاد توانستند از بین مشتریان حزباوی بیشترین مبلغ را برای تیم سرخ‌پوش اهوازی درآمدزایی کنند.
محمدامین حزباوی بازیکنی برخاسته از دل محله محروم هادی آباد در منطقه فوتبال‌خیز کوت عبدالله اهواز است که ده سال پیش وارد آکادمی فولاد خوزستان شد و پس از سال‌ها تلاش به لیست دعوت شدگان تیم ملی ایران راه یافت.
مبلغ فروش این بازیکن توسط باشگاه فولاد خوزستان به السد قطر باعث شد تا محمدامین حزباوی تبدیل به گران‌ترین ترانسفر تاریخ فوتبال خوزستان شود. حزباوی علاوه بر اینگه گران‌ترین ترانسفر فوتبال خوزستان شد، در تاریخ فوتبال ایران هم از نظر قیمت فروش در رده سوم جای گرفته است.
البته غیر از مبلغ بالایی که السد بابت رضایتنامه حزباوی به فولاد می‌دهد، فولادی‌ها توانستند مبلغ دیگری هم به عنوان حق رشد بازیکن برای فولاد درآمدزایی کنند و علاوه بر آن بندی در قرارداد حزباوی با السد گنجاندند که اگر این بازیکن از السد به تیم دیگری فروخته شود، بخش قابل توجهی از آن ترانسفر هم به فولاد خوزستان برسد. یعنی فولاد خوزستان در 3 بخش (فروش، حق رشد، ترانسفر بعدی) از یک بازیکن جوان درآمدزایی می‌کند و این اتفاق در فوتبال ایران بی‌سابقه است.
در فضایی که باشگاه‌های ایرانی فقط هزینه می‌کنند، مدیران باشگاه فولاد خوزستان توانستند درآمدزایی و ارزآوری قابل توجهی انجام دهند که در نوع خود استثنایی بوده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها