کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اولیایی: مشکل مالکیت سرخابی‌ها حل نشده است

پاسخ به یک شائبه: استقلال به خاطر بدهی حذف شد

5 خرداد 1402 ساعت 18:06


گروه ورزشی: عضو کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای در خصوص اینکه مالکیت پرسپولیس و استقلال چگونه تغییر کرده است، گفت: ‌اگر فرآیند خصوصی‌سازی را به موقع به AFC اعلام کرده باشیم که این موضوع وظیفه دبیرکل فدراسیون است فرآیند صدور مجوز این نیست که نزدیک مسابقات لیگ قهرمانان چنین کاری انجام بدهیم. ماده ۵۷ جاری و ساری است. دبیرخانه‌ای داریم که مطابق دستورالعمل کنفدراسیون فوتبال آسیا و همین آئین‌نامه سؤال‌هایی را از باشگاه‌ها مطرح می‌کنند. این آئین‌نامه به همه باشگاه‌ها ارسال شده و در ۵ بخش باشگاه‌ها باید اسنادی را در پنجره خود بارگذاری کنند.
وی در مورد اینکه ماجرای مالکیت مشترک سرخابی‌ها چگونه حل شد، گفت: این موضوع حل نشده است.
اولیایی در مورد اینکه واقعا اکنون در مالکیت سرخابی‌ها تغییری صورت گرفته است، گفت: من نمی‌گویم آقایان یکشبه باشگاه‌ها را از اینجا به فلان‌جا بدهند. فدراسیون همین اتفاقی که افتاده را به AFC اعلام کند. ۱۰ درصد از سهام سرخابی‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و سازمان خصوصی‌سازی موظف است باقی مانده سهام را نیز تا سقف ۵۰ درصد ارائه بدهد. یک فرآیندی با فدراسیون است که اگر صادقانه برخورد کرده باشیم می‌فهمد و می‌پذیرد اما من نمی‌دانم چه برخوردی شده است.
عضو کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای در خصوص شائبه مطرح شده مبنی بر اینکه برای از بین رفتن شائبه مالکیت مشترک، فدراسیون یا این کمیته تصمیم گرفته یکی از دو تیم را قربانی کنند، گفت: استقلال به دلیل پرداخت نکردن دیون مالی خود تا ۱۱ فروردین با وجود زحمات زیادی که مدیرعامل سابقش کشید، بارها اعلام کرد نتوانست مجوز دریافت کند و اصلا در این باشگاه به بحث مالکیت نرسیدیم.


کد مطلب: 405948

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/405948/پاسخ-یک-شائبه-استقلال-خاطر-بدهی-حذف

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir