به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۰۵۹۵۸

مقصد محموله‌های طلای روسیه کجاست؟

مقصد محموله‌های طلای روسیه کجاست؟
گروه بین الملل: سوابق گمرک روسیه نشان می‌دهد از زمانی که تحریم‌های غرب، مسیر سنتی صادرات روسیه را قطع کرده، امارات متحده عربی به قطب تجاری کلیدی طلای روسیه تبدیل شده است.
این آمار که حاوی جزییات نزدیک به هزار محموله طلا از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ میلادی تا ۳ مارس امسال است، نام بیش از ۱۰۰ شرکت غیرروسی را نشان می‌دهد که طلای روسیه را وارد کرده‌اند. این تاریخ از زمانی است که بازارهای غرب واردات از مسکو را ممنوع اعلام کرده بودند.
البته طبق گزارش‌های منتشر شده ممکن است این آمار تمام این صادرات در آن دوره را پوشش ندهد. در بسیاری از موارد، این آمار تنها ارسال کنندگان یا معامله گران درگیر در معامله را نشان می‌دهد، نه خریدار نهایی که می‌تواند یک جواهرساز یا سرمایه‌گذار باشد. در این گزارش جزییات برخی از شرکت‌هایی که در این زمینه مشارکت داشته‌اند، آورده شده است. 
لندن
طبق سوابق گمرکی، تعداد انگشت شماری از محموله‌های روسیه پس از شروع جنگ اوکراین، اما قبل از شروع ممنوعیت واردات غرب، وارد لندن شده است. 
بانک آمریکایی جی‌پی‌مورگان در ماه مارس و آوریل سال گذشته ۷۲.۴ کیلوگرم طلا به ارزش ۴.۵ میلیون دلار محموله طلا از روسیه داشته است، در حالی که شرکت امنیتی سوئدی «لومیس» ۹۷.۴ کیلوگرم به ارزش ۵.۹ میلیون دلار در ماه‌های مارس، می و ژوئن حمل کرده است. هر دو شرکت دارای خزانه‌های فلزات گران‌بها در لندن هستند. این سوابق گمرکی جی‌پی‌مورگان و برخی از محموله‌های لومیس را به عنوان گیرنده ذکر کرده است. سخنگوی جی‌پی مورگان از اظهارنظر دراین باره خودداری کرده است. لومیس هم عنوان کرده که با طرف تحریم شده یا کالای تحریم شده تجارت نمی‌کند و کالایی را نمی‌خرد. فقط آنها را برای مشتریان جا به جا می‌کند. این شرکت همچنین از اظهارنظر درمورد محموله‌های خاص خودداری کرد و گفت به نظر می‌رسد سوابق گمرکی که رویترز به آنها استناد می‌کند حاوی اطلاعات نادرستی است. 
امارات عربی متحده
سوابق گمرکی نشان می‌دهد که بزرگترین عامل صادرات طلای روسیه به امارات، شرکت «تمیس لوکس»، یکی از شرکت‌های تابعه ارائه دهنده خدمات لجستیکی فرانسوی در دبی بوده است. این شرکت بین ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تا ۳ مارس امسال ۱۵.۶ تن طلا به ارزش ۸۶۳ میلیون دلار وارد کرده است. 
پس از آن، شرکت «ترانس گارد»، بخشی از شرکت «گروه امارات» قرار دارد. این شرکت ۱۴.۶ تن طلا به ارزش ۸۲۰ میلیون دلار وارد کرده است.  شرکت تمیس لوکس گفته است که این واردات به طور کامل با قوانین و مقررات امارات عربی متحده برای حمل و نقل مطابقت داشته است. گروه امارات هم اعلام کرد که ترانس گارد، هیچ طلای روسی نخریده و اکنون حمل و نقل شمش نقره را هم متوقف کرده است. 
۱۷ شرکت غیرروسی دیگر هر کدام در انتقال بیش از یک تن شمش روسی به امارات در تاریخ‌های بین ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تا ۳ مارس ۲۰۲۳ مشارکت داشته‌اند. سایر شرکت‌هایی که به ارسال طلای روسیه به امارات کمک کرده‌اند، هر کدام کمتر از ۵ تن جا به جا کرده‌اند. 
هنگ کنگ
تقریبا تمام محموله‌های طلای روسیه به هنگ کنگ و سرزمین اصلی چین توسط شرکت «وی پاور فاینانس سکیوریتی» که یک شرکت لجستیکی چینی است، انجام شده است. 
سوابق گمرکی نشان می‌دهد که این شرکت در جا به جایی ۲۰.۵ تن طلا به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار بین ماه می ۲۰۲۲ تا مارس امسال دخالت داشته است. این شرکت به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ نداده است. 
پنج شرکت غیرروسی دیگر بیش از یک تن طلا از روسیه به چین وارد کرده‌اند.
ترکیه
هیچ شرکت شخصی غیرروسی بیش از چند تن طلا به ترکیه حمل نکرده است اما هشت شرکت در سال منتهی به ۳ مارس ۲۰۲۳ میلادی بیش از یک تن طلا از روسیه واردات کرده‌اند.
بازار شمش لندن
حداقل دو تا از شرکت‌هایی که در این سوابق گمرکی نام برده‌ شده‌اند، از اعضای انجمن بازار شمش لندن هستند. «وی پاور فاینانس سکیوریتی» یک عضو عادی و «ترانس گارد» یک عضو وابسته است. 
 انجمن بازار شمش لندن اعلام کرد که اعضا باید از قوانین آنها پیروی کنند که شامل تبعیت از تحریم‌های ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا علیه روسیه می‌شود. 
این سازمان اعلام کرد که هرگونه ادعایی مبنی بر اینکه اعضای انجمن بازار شمش لندن، طلای روسیه را جا به جا کرده‌اند را بررسی خواهد کرد و می‌تواند عضویت هر شرکتی که این اقدام را انجام داده لغو کند.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها