به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۴۰۶۰۳۰

۱۵ سال از حضور داور خارجی در دربی گذشت

۱۵ سال از حضور داور خارجی در دربی گذشت
گروه ورزشی:این روزها بحث حضور یا عدم حضور داور خارجی در دربی پایتخت حسابی داغ است. استقلالی ها خواستار حضور داور خارجی در فینال جام حذفی هستند ولی پرسپولیسی‌ها موافقت خود را با داور ایرانی اعلام کرده‌اند. در این میان به نظر نمی‌رسد فدراسیون فوتبال قصد داشته باشد تغییر رویه بدهد و از داور خارجی استفاده کند.
 
جالب است بدانید که آخرین بار در پاییز سال ۸۷ بود که فدراسیون وقت از داور خارجی استفاده کرد و بعد از آن چیزی حدود ۱۵ سال است که تمام دربی‌های پایتخت را داوران ایرانی سوت زده‌اند.موافقان حضور داور ایرانی می‌گویند اگر دربی را داور خارجی سوت بزند برای شأن داوران ایرانی خوب نیست اما به هر حال در سال‌های گذشته که این اتفاق می‌افتاد، شأن داوران ایرانی هم رعایت می‌شد. همین حالا خیلی‌ها می‌گویند محسن ترکی و علیرضا فغانی از بهترین داوران تمام سال‌های گذشته هستند و جالب اینجاست که در دوران اوج حضور آنها هم فدراسیون از داور خارجی استفاده می کرد. البته در آن مقطع محسن ترکی در مصاحبه ای گفت طبیعی است که وقتی داور خارجی می‌آوریم،کنفدراسیون فوتبال آسیا دیگر قضاوت بازی‌های مهم را به داوران ایرانی نمی‌دهد.
 
فراموش نکنیم خود رئیس کمیته داوران اعتراف کرده که بعضی از داوری‌ها مشکل دارد و نتایج چند مسابقه عوض شده است.در چنین فضایی و البته در شرایطی که همچنان خبری از سیستم کمک داور ویدیویی نیست اصرار فدراسیون فوتبال برای ایرانی بودن داور دربی هم منطقی ندارد. باز اگر VAR بود، می‌شد از این مسئله دفاع کرد اما در شرایط فعلی داور ایرانی قطعاً کار سختی را در پیش خواهد داشت. نکته دیگر اینکه داور خارجی حتی اگر یک داور ضعیف باشد و نتواند بازی را خوب مدیریت کند، حداقل متهم به حمایت از تیمی خاص نمی‌شود که همین مسئله خودش فاکتور بسیار مهمی است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها