به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۴۰۶۰۴۱

سفره‌های مردم هر روز کوچک‌تر می‌شود

سفره‌های مردم هر روز کوچک‌تر می‌شود
گروه اقتصادی: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از اینکه وضعیت فعلی اقتصادی جامعه، سفره مردم را هر روز کوچک تر می کند، گفت: وجود مشکلاتی مثل تحریم ها باعث شده شاهد این وضعیت باشیم اما همه مشکلات جامعه به تحریم ها باز نمی گردد بلکه سوء مدیریت ها و کم کاری هایی وجود داشته است اما فرصتی باقی نمانده است و باید کشور را از این شرایط خارج کنیم.

به گزارش شفقنا، سید مهدی فرشادان در رابطه با وضعیت اقتصادی جامعه، اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش هایی که در سطح کشور با آن روبرو هستیم، وضعیت اقتصادی است. افزایش تورم، روزانه شده است و دولت باید تدبیری بیاندیشد که موضوع تورم و اقتصادی مردم به گونه ای پیش برود که مردم بتوانند وضعیت فعلی را تحمل کنند. بنابراین ضروری است که هم ارکان نظام برای بهبود اوضاع پای کار بیایند.

وی با انتقاد از اینکه وضعیت فعلی اقتصادی جامعه، سفره مردم را هر روز کوچک تر می کند، گفت:  امسال سال مهار تورم است و باید تلاش کنیم از وضعیت رکود تورمی خارج شویم. بانک ها باید برای تولیدکننده بستری را فراهم کند تا هم تولید را افزایش دهد و هم برای ایجاد اشتغال کند. با خروج از رکود و تورم و رونق تولید، می توان انتظار بهبودی وضعیت اقتصادی مردم را داشت.

 فرشادان بیان داشت: در حوزه قانونگذاری جایی که دولت نیاز بداند، قطعا همکاران ما در راستای ارائه طرح کمک خواهند کرد. اگر مسوولین به وظایف قانونی خود عمل نکنند باید ابتدا در محضر خدا و بعد در برابر مردم پاسخگوی عملکرد خودشان باشند. وجود مشکلاتی مثل تحریم ها باعث شده شاهد این وضعیت باشیم اما همه مشکلات جامعه به تحریم ها باز نمی گردد بلکه سوء مدیریت ها و کم کاری هایی وجود داشته است اما فرصتی باقی نمانده است و باید کشور را از این شرایط خارج کنیم.

در خصوص اداره چند وزارتخانه اصلی با سرپرست، گفت: وزارتخانه مهمی مثل وزارت صمت یا جهاد که کل سفره مردم در این وزارتخانه است، متولی ندارد بنابراین دولت باید سریع تر تصمیم بگیرد و امیدواریم این بار وزرایی را معرفی کند که مجبور به استعفا نشوند و در راستای کاهش مشکلات قدم بردارند.  اگر هم میان دولت و مجلس مشورتی صورت بگیرد، کار خوبی است و انتخاب فرد اصلح می تواند کمک کننده باشد.

۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۱۴:۵۹
چرا فیش حقوقی
مسئولین خط قرمز شده؟ (430744)
۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۱۵:۰۴
جماعتی که نسخه مقاومت
پوچ برا مردم میپیچن
از اون طرف فیش حقوقیشون
خط قرمزه
برای این همه تناقض (430746)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها