به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۴۰۶۱۳۴

رکوردبوندسلیگا می‌شکند:آقای گلی با کمترین گل

رکوردبوندسلیگا می‌شکند:آقای گلی با کمترین گل
گروه ورزشی:نیکلاس فولکروگ، ستاره وردربرمن، این شانس را دارد که رکورد جالبی را به نام خودش ثبت کند.به گزارش "ورزش سه"، روبرت لواندوفسکی موفق شد با 29، 22، 34، 41 و 35 گل زده در پنج دوره متوالی عنوان آقای گل بوندسلیگا را از آن خود کند. 

این در حالی است که گرد مولر، ستاره سابق بایرن، این عنوان را هفت بار به دست آورد. و حالا؟ بوندسلیگا در حالی قدم به هفته پایانی می‌گذارد که ممکن است رکورد آقای گلی با کمترین تعداد گل زده در این لیگ به ثبت برسد. فردی بوبیچ در سال 1996 موفق شد این عنوان را تنها با 17 گل به دست آورد و این در حالی بود که توماس آلوفس و رولاند ولفارت هم در سال 1989 با همین تعداد گل آقای گل بوندسلیگا شده بودند. 

بنابراین فولکروگ در صورتی که امروز موفق به گلزنی نشود این فرصت را دارد که با تنها 16 گل زده، عنوان آقای گلی این فصل بوندسلیگا را از آن خود کند و نکته جالب اینجاست که تنها در هشت فصل از 59 فصل بوندسلیگا، به ثمر رساندن کمتر از 20 گل برای کسب این عنوان کافی بوده است. 

سرژ گنابری از بایرن مونیخ، وینچنزو گریفو از فرایبورگ، راندال کولو موانی از آینتراخت و کریستوفر انکونکو از لایپزیش با 14 گل در تعقیب این بازیکن هستند. هرچند نباید مارکوس تورام را از یاد برد که شایسته تحسین ویژه‌ای است چون هر 13 گلش را در جریان بازی به ثمر رسانده است. 

در این میان نامی از دورتموند به عنوان صدرنشین بوندسلیگا نبردیم. این تیم پس از جدایی ارلینگ هالند که فصل گذشته 22 گل به ثمر رساند، مهاجم درخشانی در ترکیبش نداشت. پول حاصل از فروش هالند صرف جذب کریم آدیمی و سباستین هالر شد که در همان ابتدای فصل به سرطان بیضه دچار شد و تا پس از وقفه جام جهانی 2022 قطر غایب بود. او پس از بازگشتش موفق شد در 18 بازی 9 گل به ثمر برساند تا نقشی کلیدی در صعود این تیم به صدر جدول بوندسلیگا ایفا کرده باشد.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها